True balanced conversie

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
RSQ8P
Berichten: 279
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 15:57

True balanced conversie

Bericht door RSQ8P »

Beste forummers, de volgende vraag.
Ik ben opzoek naar een goede buizenpre (zelfbouw of commercieel is om het even). Alleen wil ik gebalanceerd kunnen spelen vanaf mijn cd-speler naar de pre-amp. Mijn cd-speler is true balanced (7 Vrms) en dit wil ik dus kunnen gebruiken als input in mij toekomstige pre-amp. Nu vroeg ik mij het volgende af: heeft iemand ergens een schema liggen of een vindplaats op het net, waar een voorbeeld staat van een diy xlr true balanced to rca conversie, opdat ik mijn toekomstige pre-amp kan voorzien van zo een circuit om de rest van de pre-amp met een signaal te voorzien?

Gr,
Ramon
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

een balans-trafotje van Lundahl bijv.. Kijk maar eens in de schema's van mijn versterkers (Audion en le Precedent... schema audion is te downloaden van mijn site.

Kees
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

de relaixed van jos van eijndhoven? zie audiospecial nr.2
mvg
audioot
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Bericht door AatV »

Als je geen transfomator wil gebruiken ( je verliest dan wel de galvanische scheiding) is het symmetrische ingangsversterkertje van de Tube society/Menno van der Veen wel wat voor je :
http://www.mennovanderveen.nl/nl/index.html

groeten,
Aat
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Aat, kun je ons op die site er even heen loodsen? zoek me de pleuris..

Kees
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Bericht door AatV »

Sorry Kees: :oops:

Volg het menu :
  • Buizenversterkers
    TS-TW 2006 voorversterker
    keertje of 12 naar beneden scrollen.
groeten,
Aat
Arie_vK
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 dec 2006, 13:20
Locatie: Barendrecht

Bericht door Arie_vK »

een tijdje terug vond ik deze. http://www.analogmetric.com/store/goods.php?id=175

heb geen idee of dit wat is.

Arie
EDUM
Ook commercieel actief
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 20:58
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door EDUM »

Hi Ramon,

Er zijn nogal wat manieren om je "probleem" op te lossen. Wat ik je kan aanraden is nog eens te kijken naar de theorie achter gebalanceerde systemen. Het leukste natuurlijk is dan dat je met de gevonden "wijsheid" en je eigen wensen een oplossing kan bedenken die precies passend is. Geld uitgeven kan altijd nog..

Groeten,

Ward
RSQ8P
Berichten: 279
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 15:57

Bericht door RSQ8P »

Thanks Ward,

Ik ga maar eens investeren in een praktijk buizenboek van M. van der Veen.

Groet,
Ramon
Plaats reactie