True balanced conversie
Moderator: Beheerdersteam
True balanced conversie
Beste forummers, de volgende vraag.
Ik ben opzoek naar een goede buizenpre (zelfbouw of commercieel is om het even). Alleen wil ik gebalanceerd kunnen spelen vanaf mijn cd-speler naar de pre-amp. Mijn cd-speler is true balanced (7 Vrms) en dit wil ik dus kunnen gebruiken als input in mij toekomstige pre-amp. Nu vroeg ik mij het volgende af: heeft iemand ergens een schema liggen of een vindplaats op het net, waar een voorbeeld staat van een diy xlr true balanced to rca conversie, opdat ik mijn toekomstige pre-amp kan voorzien van zo een circuit om de rest van de pre-amp met een signaal te voorzien?
Gr,
Ramon
Ik ben opzoek naar een goede buizenpre (zelfbouw of commercieel is om het even). Alleen wil ik gebalanceerd kunnen spelen vanaf mijn cd-speler naar de pre-amp. Mijn cd-speler is true balanced (7 Vrms) en dit wil ik dus kunnen gebruiken als input in mij toekomstige pre-amp. Nu vroeg ik mij het volgende af: heeft iemand ergens een schema liggen of een vindplaats op het net, waar een voorbeeld staat van een diy xlr true balanced to rca conversie, opdat ik mijn toekomstige pre-amp kan voorzien van zo een circuit om de rest van de pre-amp met een signaal te voorzien?
Gr,
Ramon
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Als je geen transfomator wil gebruiken ( je verliest dan wel de galvanische scheiding) is het symmetrische ingangsversterkertje van de Tube society/Menno van der Veen wel wat voor je :
http://www.mennovanderveen.nl/nl/index.html
groeten,
Aat
http://www.mennovanderveen.nl/nl/index.html
groeten,
Aat
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
een tijdje terug vond ik deze. http://www.analogmetric.com/store/goods.php?id=175
heb geen idee of dit wat is.
Arie
heb geen idee of dit wat is.
Arie
-
EDUM
- Ook commercieel actief
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 20:58
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Hi Ramon,
Er zijn nogal wat manieren om je "probleem" op te lossen. Wat ik je kan aanraden is nog eens te kijken naar de theorie achter gebalanceerde systemen. Het leukste natuurlijk is dan dat je met de gevonden "wijsheid" en je eigen wensen een oplossing kan bedenken die precies passend is. Geld uitgeven kan altijd nog..
Groeten,
Ward
Er zijn nogal wat manieren om je "probleem" op te lossen. Wat ik je kan aanraden is nog eens te kijken naar de theorie achter gebalanceerde systemen. Het leukste natuurlijk is dan dat je met de gevonden "wijsheid" en je eigen wensen een oplossing kan bedenken die precies passend is. Geld uitgeven kan altijd nog..
Groeten,
Ward
