Dynaudio Natural One

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Dynaudio Natural One

Bericht door fireman »

Omdat het bij de "move" even mis ging. Hier even op nieuw.

Ik heb de Dynaudio Natural One met de speaker en filter bezetting van de Dynaudio Nuance (zie op mijn site voor verdere details

Afbeelding

Binnenkort worden ze dan eindelijk eens gespoten. De stand wordt gevuld. En ik plaats er een schermpje voor.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Waarom ga je er roosters voor zetten eigelijk? Ehm...kinderhandjes?
Voor de rest prachtig.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Kinderhandjes. Alhoewel, ze zijn het al een beetje ontgroeit. 't lijkt me ook wel mooi en rustig staan. Ik zat al aan een manier te denken hoe ik die gill zonder te boren vast kan maken. bij die schroefkoppen.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wat dacht je van klitteband
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Henkjan schreef:
wat dacht je van klitteband
Dat moet je dan weer op je front plakken. En als je je grills er af en toe af haalt dan kijk je tegen dat klittenband aan.

Maar wel lekker mee gedacht :wink:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Misschien dopjes op een schroefje waar nu de speaker mee vast zit. Beetje moeilijk omschrijven, maar misschien snap je het idee.

Anders kun je bij Conrad supersterke kleine miniatuur magneetjes kopen. Kun je hem vastklikken op de schroefjes.

Idee?
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Een klein stukje dubbelzijdig tape?
Ik weet alleen niet of je dat ook later goed kan verwijderen zonder de verf te beschadigen.
Gebruikersavatar
SiR-ROUND
Berichten: 28
Lid geworden op: do 16 sep 2004, 6:09
Locatie: Noordbroek (Groningen), The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door SiR-ROUND »

Magneten zijn ook mijn ID...

:wink:
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Zijn die dan sterk genoeg om een grill vast tehouden? Ook als ik af en toe wat harder speel en en flink wat lucht tegen de grill laat rammelen?
Gebruikersavatar
SiR-ROUND
Berichten: 28
Lid geworden op: do 16 sep 2004, 6:09
Locatie: Noordbroek (Groningen), The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door SiR-ROUND »

Tja, dat wordt proberen, maar er zijn sterke kleine magneten te krijgen. De grill zelf zou ik dan zeer licht houden. Ik denk dat de luchtverplaatsing niet iets is waar je veel rekening mee hoeft te houden. Zorg wel voor genoeg magneetpunten...

Balsahout is een idee voor het frame. Dit hout ken je misschien uit de modelbouw. Wordt gebruikt voor vliegtuigjes etc. Superlicht en toch zeer sterk. Als je nu bv een plaat balsa neemt en daar een grill uitsnijdt, dan kan je ervoor kiezen om de cirkel van de units erin te verwerken, zo krijg je meer draagvlak voor de magneten.

Zit je wel weer met afstraling...

Een gulden middenweg moet de oplossing kunnen geven.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Balsahout is wel een goede ja. Wat betreft de magneten. Conrad heeft voor 1,15 euro magneten van 4 mm dik en 8mm diameter. Die kleine krengen zijn zo sterk (neopreen geloof ik) dat als je ze op een plaat ijzer gooit heb je een tang nodig om hem eraf te krijgen. Leuk voor in de buurt van je tv.... Maar het is te proberen. Kost niet zo gek veel.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Edo schreef:
Balsahout is wel een goede ja. Wat betreft de magneten. Conrad heeft voor 1,15 euro magneten van 4 mm dik en 8mm diameter. Die kleine krengen zijn zo sterk (neopreen geloof ik) dat als je ze op een plaat ijzer gooit heb je een tang nodig om hem eraf te krijgen. Leuk voor in de buurt van je tv.... Maar het is te proberen. Kost niet zo gek veel.

Linkje? :)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate ... a=214810~1

Tis wat lang het linkje, maar werkt als het goed is.
Ander even naar http://www.conrad.nl en bij "product zoeken"-> magneet.

Artilelnummer 504254 - 8A

Ik heb er zelf ooit 1 gebruikt om een reed-contact te schakelen....klein maar sterk (Ik schreef eerst neopreen-magneet, maar moest zijn Neodymium-magneet)

En zoals ik al schreef, misschien een idee. Ik moet binnenkort nog wat dingen bestellen bij conrad, dus als je wil en geen haast hebt kan ik er wat meebestellen gelijk.

Groet,
Edo
Gesloten