Kinderhandjes. Alhoewel, ze zijn het al een beetje ontgroeit. 't lijkt me ook wel mooi en rustig staan. Ik zat al aan een manier te denken hoe ik die gill zonder te boren vast kan maken. bij die schroefkoppen.
Tja, dat wordt proberen, maar er zijn sterke kleine magneten te krijgen. De grill zelf zou ik dan zeer licht houden. Ik denk dat de luchtverplaatsing niet iets is waar je veel rekening mee hoeft te houden. Zorg wel voor genoeg magneetpunten...
Balsahout is een idee voor het frame. Dit hout ken je misschien uit de modelbouw. Wordt gebruikt voor vliegtuigjes etc. Superlicht en toch zeer sterk. Als je nu bv een plaat balsa neemt en daar een grill uitsnijdt, dan kan je ervoor kiezen om de cirkel van de units erin te verwerken, zo krijg je meer draagvlak voor de magneten.
Zit je wel weer met afstraling...
Een gulden middenweg moet de oplossing kunnen geven.
Balsahout is wel een goede ja. Wat betreft de magneten. Conrad heeft voor 1,15 euro magneten van 4 mm dik en 8mm diameter. Die kleine krengen zijn zo sterk (neopreen geloof ik) dat als je ze op een plaat ijzer gooit heb je een tang nodig om hem eraf te krijgen. Leuk voor in de buurt van je tv.... Maar het is te proberen. Kost niet zo gek veel.
Balsahout is wel een goede ja. Wat betreft de magneten. Conrad heeft voor 1,15 euro magneten van 4 mm dik en 8mm diameter. Die kleine krengen zijn zo sterk (neopreen geloof ik) dat als je ze op een plaat ijzer gooit heb je een tang nodig om hem eraf te krijgen. Leuk voor in de buurt van je tv.... Maar het is te proberen. Kost niet zo gek veel.
Tis wat lang het linkje, maar werkt als het goed is.
Ander even naar http://www.conrad.nl en bij "product zoeken"-> magneet.
Artilelnummer 504254 - 8A
Ik heb er zelf ooit 1 gebruikt om een reed-contact te schakelen....klein maar sterk (Ik schreef eerst neopreen-magneet, maar moest zijn Neodymium-magneet)
En zoals ik al schreef, misschien een idee. Ik moet binnenkort nog wat dingen bestellen bij conrad, dus als je wil en geen haast hebt kan ik er wat meebestellen gelijk.