Vreemde zaken tijdens browsen

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Vreemde zaken tijdens browsen

Bericht door Bart_M »

Ik gebruik Firefox en nu merk ik dat ik vaak problemen heb op het forum
Als ik op nieuwe berichten klik, dan kom ik in het overzicht terecht en niet op het laatste ongelezen bericht.
Als ik een nieuwe respons wil zetten, dan kom ik ook weer in het overzicht terug.

Ik heb ook gemerkt dat er iets vreemds is met de sessies van de cookies. Deze staat volgens mij te kort ingesteld op het forum.
Als ik het overzicht opvraag van nieuwe posts sinds laatste bezoek en daarna wil ik een post openen, krijg ik de melding dat er geen nieuwe posts zijn...
Erg vreemd. Voorheen had ik dit nog niet.
Sander
Voormalige hoster
Contacteer:

Bericht door Sander »

Ik denk dat een hoop problemen over zijn wanneer de DNS'sen het domein aan de goede server hebben gekoppeld, die redirect zoals nu is ook niet alles.
pieter pan

Bericht door pieter pan »

ik gebruik ook firefox en ondervind helemaal geen problemen, dus daaraan ligt het denk ik niet. (super goeie browser trouwens)
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Gebruik ook altijd firefox, en nog niets raars gemerkt.
richard

Bericht door richard »

Ik gebruik ook Firefox maar de layout van de artikelen is bij mij nogal chaotisch: De tekst gaat ver over de grens van het frame.
Mijn schermresolutie is 1024 x 768.
voorbeeld
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

richard schreef:
Ik gebruik ook Firefox maar de layout van de artikelen is bij mij nogal chaotisch: De tekst gaat ver over de grens van het frame.
Mijn schermresolutie is 1024 x 768.
voorbeeld
ik heb hier met Opera het zelfde
teacher

Bericht door teacher »

bekende bug uit de mozilla engine.
tis niet anders.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dzzz... Geen centje pijn met Mozilla hierroo (versie 1.0.2)
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Wellicht vanaf versie 1.1...
mozillabug.png
Feit blijft dat je er weinig aan doet. Alhoewel een niet correcte weergave met Mozilla overwegend te wijten is aan slecht geprogrammeerde websites, is het probleem met sommige (technisch correcte) stylesheets toch echt een onvolmaaktheid van de browser. Ook de basislegger voor de huidige browsers kent bugs, maar de echte MS(IE)-hater neemt dat natuurlijk voor lief. O:)

--
Ps: MSIE kent overigens eveneens dit probleem. Het komt niet vaak voor, maar bij bepaalde tabellen staan afbeeldingen dan niet op de juiste plaats.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hmm, kleine correctie. Bij de pagina's die jij als voorbeeld neemt Marp, krijg ik ook dat de tekst buiten het frame loopt. Bij het forum gaat het wel goed.

De layout die ik in IE krijg te zien is zoiezo anders dan in Mozilla. In IE staat alles onder elkaar en is het frame breder lijkt het wel. In Mozilla staan een aantal zaken juist naast elkaar en past het niet op de pagina.

Het het ziet er naar uit dat het afhangt van met wel editor de pagina gemaakt is.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Die fout is absoluut geen browserbug, maar gewoon slechte html code. Als ik ff naar de code kijk, is deze uitterst oneffcient, en het is ook maar een pagina waar het optreed. De fout is dan ook eenvoudig te vinden, want de tabelbreedte wordt namelijk statisch opgegeven, waar de andere pagina's deze netjes op 100% hebben staan. Daarnaast is de hele syle van de pagina niet hetzelfde als de andere pagina's.
Sander
Voormalige hoster
Contacteer:

Bericht door Sander »

known problem of phpBB2, is op te lossen dmv diverse mods.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”