Vreemde zaken tijdens browsen
Moderator: Beheerdersteam
Vreemde zaken tijdens browsen
Ik gebruik Firefox en nu merk ik dat ik vaak problemen heb op het forum
Als ik op nieuwe berichten klik, dan kom ik in het overzicht terecht en niet op het laatste ongelezen bericht.
Als ik een nieuwe respons wil zetten, dan kom ik ook weer in het overzicht terug.
Ik heb ook gemerkt dat er iets vreemds is met de sessies van de cookies. Deze staat volgens mij te kort ingesteld op het forum.
Als ik het overzicht opvraag van nieuwe posts sinds laatste bezoek en daarna wil ik een post openen, krijg ik de melding dat er geen nieuwe posts zijn...
Erg vreemd. Voorheen had ik dit nog niet.
Als ik op nieuwe berichten klik, dan kom ik in het overzicht terecht en niet op het laatste ongelezen bericht.
Als ik een nieuwe respons wil zetten, dan kom ik ook weer in het overzicht terug.
Ik heb ook gemerkt dat er iets vreemds is met de sessies van de cookies. Deze staat volgens mij te kort ingesteld op het forum.
Als ik het overzicht opvraag van nieuwe posts sinds laatste bezoek en daarna wil ik een post openen, krijg ik de melding dat er geen nieuwe posts zijn...
Erg vreemd. Voorheen had ik dit nog niet.
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Wellicht vanaf versie 1.1...
Feit blijft dat je er weinig aan doet. Alhoewel een niet correcte weergave met Mozilla overwegend te wijten is aan slecht geprogrammeerde websites, is het probleem met sommige (technisch correcte) stylesheets toch echt een onvolmaaktheid van de browser. Ook de basislegger voor de huidige browsers kent bugs, maar de echte MS(IE)-hater neemt dat natuurlijk voor lief.
--
Ps: MSIE kent overigens eveneens dit probleem. Het komt niet vaak voor, maar bij bepaalde tabellen staan afbeeldingen dan niet op de juiste plaats.
Feit blijft dat je er weinig aan doet. Alhoewel een niet correcte weergave met Mozilla overwegend te wijten is aan slecht geprogrammeerde websites, is het probleem met sommige (technisch correcte) stylesheets toch echt een onvolmaaktheid van de browser. Ook de basislegger voor de huidige browsers kent bugs, maar de echte MS(IE)-hater neemt dat natuurlijk voor lief.
--
Ps: MSIE kent overigens eveneens dit probleem. Het komt niet vaak voor, maar bij bepaalde tabellen staan afbeeldingen dan niet op de juiste plaats.
Hmm, kleine correctie. Bij de pagina's die jij als voorbeeld neemt Marp, krijg ik ook dat de tekst buiten het frame loopt. Bij het forum gaat het wel goed.
De layout die ik in IE krijg te zien is zoiezo anders dan in Mozilla. In IE staat alles onder elkaar en is het frame breder lijkt het wel. In Mozilla staan een aantal zaken juist naast elkaar en past het niet op de pagina.
Het het ziet er naar uit dat het afhangt van met wel editor de pagina gemaakt is.
De layout die ik in IE krijg te zien is zoiezo anders dan in Mozilla. In IE staat alles onder elkaar en is het frame breder lijkt het wel. In Mozilla staan een aantal zaken juist naast elkaar en past het niet op de pagina.
Het het ziet er naar uit dat het afhangt van met wel editor de pagina gemaakt is.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Die fout is absoluut geen browserbug, maar gewoon slechte html code. Als ik ff naar de code kijk, is deze uitterst oneffcient, en het is ook maar een pagina waar het optreed. De fout is dan ook eenvoudig te vinden, want de tabelbreedte wordt namelijk statisch opgegeven, waar de andere pagina's deze netjes op 100% hebben staan. Daarnaast is de hele syle van de pagina niet hetzelfde als de andere pagina's.


