Audio signaal via netwerkkabel

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Masz
Berichten: 3
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 18:29

Audio signaal via netwerkkabel

Bericht door Masz »

Hey,

Ik wil graag mijn PC op de versterker aan de andere kant van de kamer aansluiten. Er ligt al een (niet gebruikt) netwerkkabeltje van mijn PC naar mijn versterker en omdat het niet mogelijk is om een goede audiokabel van mijn PC naar m'n versterker te trekken, vroeg ik me af of ik dan het netwerkkabeltje kan gebruiken als audiokabel? Dus een jackplug (zo heten die dingen toch?) aan de PC kant solderen en twee tulpstekkers (R en L) aan de versterkerkant.

Alvast bedankt, Grtz
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Volgens mij wordt cat.5 wel vaker voor d.h.z. interlinks gebruikt.
Masz
Berichten: 3
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 18:29

Bericht door Masz »

Gewoon maar even proberen dan...
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

khoop voor jou dat die het een stp kabel is dan en geen utp of je hebt bij lange afstanden gegarandeerd brom denk ik
Masz
Berichten: 3
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 18:29

Bericht door Masz »

Ik heb wat onderdelen besteld om één en ander aan elkaar te solderen, ik laat nog wel wetgen of 't is gelukt
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Bericht door Theduboracle »

Wordt een mooie antenne, als de kabel niet afgeschermt is.
marconist
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 19:29

Bericht door marconist »

M.i. kun je dit kabeltje prima gebruiken mits je zeer laag-impedant aanstuurd.
Dat kan je doen door een kleine "eindversterker" voor b.v. koptelefoon o.i.d. te gebruiken.
Er zijn in de electronicawinkel zat moduultjes en bouwdoosjes te vinden die dit kunnen. De specs zijn vaak redelijk (even zoeken dus) en de prijs niet te gek. ;)
Plaats reactie