Hey,
Ik wil graag mijn PC op de versterker aan de andere kant van de kamer aansluiten. Er ligt al een (niet gebruikt) netwerkkabeltje van mijn PC naar mijn versterker en omdat het niet mogelijk is om een goede audiokabel van mijn PC naar m'n versterker te trekken, vroeg ik me af of ik dan het netwerkkabeltje kan gebruiken als audiokabel? Dus een jackplug (zo heten die dingen toch?) aan de PC kant solderen en twee tulpstekkers (R en L) aan de versterkerkant.
Alvast bedankt, Grtz
Audio signaal via netwerkkabel
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
M.i. kun je dit kabeltje prima gebruiken mits je zeer laag-impedant aanstuurd.
Dat kan je doen door een kleine "eindversterker" voor b.v. koptelefoon o.i.d. te gebruiken.
Er zijn in de electronicawinkel zat moduultjes en bouwdoosjes te vinden die dit kunnen. De specs zijn vaak redelijk (even zoeken dus) en de prijs niet te gek.
Dat kan je doen door een kleine "eindversterker" voor b.v. koptelefoon o.i.d. te gebruiken.
Er zijn in de electronicawinkel zat moduultjes en bouwdoosjes te vinden die dit kunnen. De specs zijn vaak redelijk (even zoeken dus) en de prijs niet te gek.
