vermoeiend geluid...

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mjldenboer
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
Locatie: amsterdam

vermoeiend geluid...

Bericht door mjldenboer »

Heb net m'n eigen gemaakte monitor boxen af. Klinkt al erg goed vind ik zelf, veel detail en scherp geluid.

Alleen is er nog iets mis: het geluid is vermoeiend om te luisteren en ik mis een warm geluid....

Ik weet dat dit waarschijnlijk ligt aan de afstelling van het filter.... duss.... kan iemand mij een hint geven waar dit aan kan liggen?? (meer/minder hoog/laag etc)..

system: Scanspeak 9800000 + 8546.. kantelpunt 2200Hz

thanks !
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: vermoeiend geluid...

Bericht door voodooless »

Heb je misschien ook nog een subwoofer?

Kun je je probleem misschien nader beschrijven?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

De drivers hebben eventjes nodig om it te spelen, maar kun je het filterschema laten zien?
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Hoe filter je?
mjldenboer
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
Locatie: amsterdam

Bericht door mjldenboer »

krijgen jullie van mij! morgen (zaterdag) zet ik het erop!

bedankt voor het meedenken alvast!
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

mjldenboer schreef:
krijgen jullie van mij! morgen (zaterdag) zet ik het erop!

bedankt voor het meedenken alvast!
Ik weet niet of je nog wat meetgegevens hebt, maar als je die hebt zou je die er ook bij kunnen plaatsen.
mjldenboer
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
Locatie: amsterdam

en dan hier....

Bericht door mjldenboer »

oke!
jullie kunnen het filter vinden op :

http://members.chello.nl/m.boer72/Scanspeak.pdf

ben benieuwd naar jullie opmerkingen..
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Veel detail en scherp geluid maar vermoeiend lijkt mij inderdaad een goeie omschrijving. De drivers sluiten op zich mooi op elkaar aan maar de hele curve loopt volgens mij langzaam op naar het hoog toe. Probeer eens:

R1 = 2,2 ohm
R3 = 3,3 ohm
C1 = 6,8uF
L1 = 1,5mH

Overname punt ligt dan rond de 2700Hz. Succes!
mjldenboer
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
Locatie: amsterdam

Bericht door mjldenboer »

super!!! ga het proberen.....

laat je horen wat het is geworden..
mjldenboer
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
Locatie: amsterdam

hmm..

Bericht door mjldenboer »

hmm... valt wel mee ... hoog is inderdaad beter gebalanceerd alleen mis ik warmte en helderheid in het geluid.

andere ideeen?
Wim J
Berichten: 17
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 0:03

Bericht door Wim J »

Laat het geheel zeker een paar dagen inspelen voor je een definitief oordeel velt. Woofers komen pas na enkele dagen goed spelen tot leven. Misschien dat je binnen een week of zo vanzelf je warm klank krijgt.

Wim J
mjldenboer
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
Locatie: amsterdam

Bericht door mjldenboer »

heeft 1 van julllie meet data van deze speakers? freq. karakteristieken , impedantie metingen?/

thanks
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

mjldenboer schreef:
heeft 1 van julllie meet data van deze speakers? freq. karakteristieken , impedantie metingen? thanks
Stuur me een mail via mijn website.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”