vermoeiend geluid...
Moderator: Beheerdersteam
-
mjldenboer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
- Locatie: amsterdam
vermoeiend geluid...
Heb net m'n eigen gemaakte monitor boxen af. Klinkt al erg goed vind ik zelf, veel detail en scherp geluid.
Alleen is er nog iets mis: het geluid is vermoeiend om te luisteren en ik mis een warm geluid....
Ik weet dat dit waarschijnlijk ligt aan de afstelling van het filter.... duss.... kan iemand mij een hint geven waar dit aan kan liggen?? (meer/minder hoog/laag etc)..
system: Scanspeak 9800000 + 8546.. kantelpunt 2200Hz
thanks !
Alleen is er nog iets mis: het geluid is vermoeiend om te luisteren en ik mis een warm geluid....
Ik weet dat dit waarschijnlijk ligt aan de afstelling van het filter.... duss.... kan iemand mij een hint geven waar dit aan kan liggen?? (meer/minder hoog/laag etc)..
system: Scanspeak 9800000 + 8546.. kantelpunt 2200Hz
thanks !
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: vermoeiend geluid...
Heb je misschien ook nog een subwoofer?
Kun je je probleem misschien nader beschrijven?
Kun je je probleem misschien nader beschrijven?
-
mjldenboer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
- Locatie: amsterdam
-
mjldenboer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
- Locatie: amsterdam
en dan hier....
oke!
jullie kunnen het filter vinden op :
http://members.chello.nl/m.boer72/Scanspeak.pdf
ben benieuwd naar jullie opmerkingen..
jullie kunnen het filter vinden op :
http://members.chello.nl/m.boer72/Scanspeak.pdf
ben benieuwd naar jullie opmerkingen..
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Veel detail en scherp geluid maar vermoeiend lijkt mij inderdaad een goeie omschrijving. De drivers sluiten op zich mooi op elkaar aan maar de hele curve loopt volgens mij langzaam op naar het hoog toe. Probeer eens:
R1 = 2,2 ohm
R3 = 3,3 ohm
C1 = 6,8uF
L1 = 1,5mH
Overname punt ligt dan rond de 2700Hz. Succes!
R1 = 2,2 ohm
R3 = 3,3 ohm
C1 = 6,8uF
L1 = 1,5mH
Overname punt ligt dan rond de 2700Hz. Succes!
-
mjldenboer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
- Locatie: amsterdam
-
mjldenboer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
- Locatie: amsterdam
-
mjldenboer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
- Locatie: amsterdam

