Crossover aangeschaft ( verkeerde mischien )

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
JeroenT83
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 08 feb 2008, 15:04

Crossover aangeschaft ( verkeerde mischien )

Bericht door JeroenT83 »

Hoi

Ik heb gister om crossover aangeschaft via marktplaats om zo mijn sub acitef te kunnen filteren. aleen denk ik dat deze niet juist is.
er zitten namelijk 2 input chanels op en dan aan elke kant 1 output voor high en low.
de aansluitingen zijn allemaal voor jack pluggen.
Dus ik denk dat deze crossover achter de versterker moet ivp tussen meng paneel en versterker kan dit ? of praat ik nu onzin.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Wat is het merk en type van de cross-over?
Moet er spanning op?

Heb je misschien foto's?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Heb je het merk/typenummer/foto?

Jack pluggen worden ook nog wel gebruikt voor signalen op line level (bijvoorbeeld een hoodftelefoon).
JeroenT83
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 08 feb 2008, 15:04

type

Bericht door JeroenT83 »

Hoi bedankt voor de snelle respons.

het type is een Monarch mcx-230
en ja hij heeft een voeding.

Afbeelding

Ik zal als ik thuis ben nog even een foto van de achterkant maken.

Bedankt alvast.
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Ziet eruit als een actieve, en het lijkt mij eentje voor een tweeweg en niet voor een sub (maar misschien kan het wel).
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Als je hem alleen voor sub wilt gebruiken hoef je alleen maar de low uit aan te sluiten.

Op die manier kan je het filter afregelen.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Alleen zijn de frequenties dan vrij onbruikbaar...

Vanaf 250hz kun je niet veel mee voor een subwoofer!
JeroenT83
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 08 feb 2008, 15:04

sub

Bericht door JeroenT83 »

Uhm dat is het dus de verkeerde, klote.

dan gaat deze weer de verkoop in.

Welke zou ik het beste kunnen aanschaffen voor het aansturen van de sub.
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Je wilt een actief filter?

Wil je de fase in kunnen stellen, hoe steil moet ie filteren...
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Ik zou eerst ff goed kijken. Monarch is van Monacor. Ik heb een Monacor (of gehad, weet ik eigenlijk niet meer zeker), maar ik kan binnenin jumpers verzetten waardoor het bereik aangepast wordt. Bovendien zit er een aparte sub uitgang op.

By the way: als je interesse hebt, pm even, dan zal ik kijken of ik hem nog heb, volgens mij wel. Het is wel allemaal XLR (mono), maar hij is nog geen 50 uur gebruikt.



Groeten Mark
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Ik heb dat ding ook. alleen staat er dan Cutec op. Het ding zit vrij eenvoudig in elkaar. Aan de layout te zien vermoed ik dat hij op 6 dB/octaaf werkt. mischien is hij aan te passen zodat de de onderfrequentie lager word.

Afbeelding

Afbeelding

Alvast maar een foto van de achterkant, Die zal ook wel hetzelfde zijn.
Afbeelding

De 2 ingangen zijn volgens mij bedoelt om door te lussen.

Mag ik vragen wat je ervoor hebt betaalt ? Als je hem weer kwijt wilt kunnen we mischien wel wat regelen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Persoonlijk overweeg ik om een Reckhorn B1 aan te schaffen.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Dat hoef je voor het geld niet te laten, of zit er een addertje onder het gras? 60 euri is niet veel...

*overdenkt de mogelijkheden in combinatie met een UcD400 en zijn Peerless xxls12*

Groeten Mark
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

markje schreef:
Dat hoef je voor het geld niet te laten, of zit er een addertje onder het gras? 60 euri is niet veel...

*overdenkt de mogelijkheden in combinatie met een UcD400 en zijn Peerless xxls12*

Groeten Mark
't Is die in samenwerking met 2 mono's ofwel 2 plate-amps met ingebouwde crossover.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Nou, ik zat meer te denken aan die Reckhorn als linelevel filter/eq (weliswaar mono) en daarachter een UcD400 als eindtrap. Eventueel op een dikke plaat alu gemonteerd om het toch als plate amp te kunnen gebruiken.


Groeten Mark
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Volgens mij is de slechts €30,- kostende F1 ook al voldoende voor de topicstarter, helemaal een koopje dus :D
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”