Koptelefoon met rare kuren

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
KoenVW

Koptelefoon met rare kuren

Bericht door KoenVW »

Hallo,

Ik heb een Sennheiser HD-555 die ik al tijden met veel plezier gebruik, maar ik weet niet hoe en waarom maar soms kraakt de rechterspeaker bij lage tonen, de ene keer doet hij het wel goed en de ander keer niet. Ik wou hem terug sturen, maar nu doet hij het ineens weer wel goed. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Of hij is opgeblazen (spreekspoeltje vervormd) Of er zit een los contactje in dat bij de trillingen van de bassen los laat maar ook soms gewoon redelijk contact maakt.. Openslopen dus.. In het eerste geval zul je een nieuw speakertje moeten bestellen.. Maar vermoedelijk is dat net zo duur als een hele koptelefoon, zeker tweedehands op marktplaats..
't kan natuurlijk ook gewoon uit je (koptelefoon)versterker komen..

Kees
KoenVW

Bericht door KoenVW »

Als ik hem hem opgeblazen dan kan het toch niet zijn dat hij de ene keer wel werkt en de andere keer niet?
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

toch wel.. Stel dat de spreekspoelhouder gedeeltelijk gescheurd is en meestal gewoon op zijn plek zit maar door stoten of geluid er net even uit ligt en later weer op zijn plek hangt.. snap je?

Kees
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Breukje in het kabeltje, en dan waarschijnlijk vlakbij de stekker?

Dat beweegt namelijk veel (en ik heb ook al een keer dit probleem gehad).

Probeer eens het kabeltje te bewegen bij de stekker, en kijk of het kraakt. Zoja, nieuw stekkertje eraan solderen.
richard

Bericht door richard »

De stekkertjes (die van het snoer op de hoofdtelefoon) van mijn hoofdtelefoon kraken inderdaad ook wel wat. Een paar keer in en uit pluggen helpt wel wat.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb de hD580, hiervan is de rechtestekker ook wat gaar, soms valt dan even het geluid weg. Te lui om een nieuw kabeltje te kopen :oops:

Jan
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

De HD580 is een heerlijke koptelefoon :) Stuur dat ding zelf aan met een veel te lompe klasse A versterker, ding verstookt 30 watt ... 8)
Plaats reactie