Ik heb nog eens effe alle specs doorgekeken van die dingen...
- Het Xilica spul is wel aardig, maar slechts 48 Khz sampling als het kwa centen nog een beetje leuk moet blijven. Mist digitale input
- DriveRak PX. heb je er twee van nodig, dan wordt het best duur, en tevens doet ie ook maar 48 Khz, ook geen digitale input
- Yamaha SP2060: 96 Khz, digitale input, genoeg kanalen, nadeel: redelijk duur.
-DEQX: heeft alles, maar is vreselijk duur
Wat ze allemaal missen is een 6 kanaals volume control. Die zul je er dus zelf bij moeten maken/kopen. Wat voor al deze dingen geldt:
Bron -> DSP -> volume -> amps -> speakers
en dus niet:
Bron -> volume -> DSP -> amps -> speakers
Als je nog meer geld uit wil geven kun je ook de DEQX met pre-amp nemen. Deze heeft wel volume control. Het leuke van de DEQX is dat je daarmee ook nog FIR filters kan doen, iets dat trouwens ook de dure Xilica's kunnen.
Kijk je naar THD dan ontlopen ze elkaar eigenlijk allemaal niet veel, alleen de DEQX claimt eigenlijk een veel lagere vervorming...
Dus eigenlijk durf ik wel te zeggen dat de DCX nog steeds de meeste bang voor je buck geeft, ondanks dat ie misschien niet zo geweldig in elkaar zit. En als je zelf wil gaan knutselen is er nog flink wat winst te halen. Wil je dat niet zul je denk ik nog best diep in de buidel moeten tasten.