goldmund en pioneer

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

goldmund en pioneer

Bericht door Paul »

Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Ja, zo zijn er wel meer dingen!

En hoeveel mensen zullen zweren dat die goldmund véél beter is dan de pioneer..?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Misschien is goldmund een serie van Pioneer waar extra aandacht aan is besteed, zodat de kwaliteit hoger is?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Vuurkat schreef:
Misschien is goldmund een serie van Pioneer waar extra aandacht aan is besteed, zodat de kwaliteit hoger is?
Misschien, aan de prijsstelling van de Goldmund is in ieder geval wel extra aandacht besteedt.
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Ja, dan hebben toch op z'n minst een mannetje of 100, een uurtje of 50 naar staan kijken om hem beter te maken! ;)..
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ik heb de pioneer al, als iemand de goldmund meeneemt wil ik wel een test doen :twisted:
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Goldmund stekkertje vs Pioneer stekkertje? :lol:

Lijkt me geldverspilling om zo'n test te doen, tenzij iemand al een Goldmund heeft.
ericpeters
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 19:37
Locatie: Stein

Bericht door ericpeters »

MIJn gemodificeerde Sony heeft precies dezelfde printplaat als voor modificatie: Toch klinkt hij gewoon anders.

Goldmund over priced? -> Jazeker
Goldmund klinkt beter dan de Pioneer? -> Jazeker

Het verschil zit hem erin dat bij Pioneer 2 teams bezig zijn: een voor het technisch ontwerp en een ander voor de productie kosten laag te houden.

Bij Goldmund is een team bezig om de Pioneer optisch en geluidstechnisch te verfraaien.
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Zou best kunnen maar daar ga ik geen 5000€ extra voor betalen :wink:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

ericpeters schreef:
MIJn gemodificeerde Sony heeft precies dezelfde printplaat als voor modificatie: Toch klinkt hij gewoon anders.

Goldmund over priced? -> Jazeker
Goldmund klinkt beter dan de Pioneer? -> Jazeker

Het verschil zit hem erin dat bij Pioneer 2 teams bezig zijn: een voor het technisch ontwerp en een ander voor de productie kosten laag te houden.

Bij Goldmund is een team bezig om de Pioneer optisch en geluidstechnisch te verfraaien.
Nee, het verschil zit hem in jouw hersenactiviteit als je die mooie Goldmund doos ziet. Ik weet niet of je dit nieuws al had gelezen: http://www.news.com/8301-13580_3-9849949-39.html

Hieronder even een mooi grafiekje van gemeten hersenactiviteit als mensen dezelfde wijn drinken, de ene keer met een prijsetiket van $10,- en de andere keer $90,-. Het groene lijntje geeft de verhoogde activiteit weer in het pleziercentrum van de hersenen, het heeft dus wel degelijk zin die extra 5000,- te betalen! :wink:
Bijlagen
wine_tasting_time_1.14.2008.png
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

Met wat alcohol achter de kiezen klinkt je set iig beter, of bedoel je dat niet...
ericpeters
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 19:37
Locatie: Stein

Bericht door ericpeters »

Mijn hersenactiviteit is er niet zo gevoelig voor.

Ik luister trouwens wel naar een Goldmund, maar geen CD speler, zo een andere speler waar ze vroeger bekend om zijn geworden. En ik heb hem voor een prikje op een internet veiling gekocht omdat hij zogenaamd defect was, de vorige eigenaar wist zeker niet dat een ouderwetse DC voeding sneller verslijt dan een Papst DC motor. (welke trouwens ook in een fl 750,-- dure Dual zat)
En toevallig heb ik er ook nog een "10 Euro" versie van een 6000 Euro dure arm op geplaatst.

Desalnietemin wordt mijn hersen activiteit wel gestimuleerd door die ouderwetse zwarte schijven die er op draaien.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

ericpeters schreef:
Mijn hersenactiviteit is er niet zo gevoelig voor.

Ik luister trouwens wel naar een Goldmund, maar geen CD speler, zo een andere speler waar ze vroeger bekend om zijn geworden.
Zo een?
Afbeelding
ericpeters
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 19:37
Locatie: Stein

Bericht door ericpeters »

Helaas een maatje kleiner en dan met deze arm:
Afbeelding

Die wat jij afbeeld heb ik slechts een keer mogen beluisteren maar ondanks dat dat 20 jaar geleden is zit ik nog steeds in de "Degustation" fase! :roll:
Plaats reactie