http://www.head-fi.org/forums/f7/goldmu ... er-285743/
goldmund en pioneer
Moderator: Beheerdersteam
-
ericpeters
MIJn gemodificeerde Sony heeft precies dezelfde printplaat als voor modificatie: Toch klinkt hij gewoon anders.
Goldmund over priced? -> Jazeker
Goldmund klinkt beter dan de Pioneer? -> Jazeker
Het verschil zit hem erin dat bij Pioneer 2 teams bezig zijn: een voor het technisch ontwerp en een ander voor de productie kosten laag te houden.
Bij Goldmund is een team bezig om de Pioneer optisch en geluidstechnisch te verfraaien.
Het verschil zit hem erin dat bij Pioneer 2 teams bezig zijn: een voor het technisch ontwerp en een ander voor de productie kosten laag te houden.
Bij Goldmund is een team bezig om de Pioneer optisch en geluidstechnisch te verfraaien.
Nee, het verschil zit hem in jouw hersenactiviteit als je die mooie Goldmund doos ziet. Ik weet niet of je dit nieuws al had gelezen: http://www.news.com/8301-13580_3-9849949-39.htmlericpeters schreef:MIJn gemodificeerde Sony heeft precies dezelfde printplaat als voor modificatie: Toch klinkt hij gewoon anders.
Hieronder even een mooi grafiekje van gemeten hersenactiviteit als mensen dezelfde wijn drinken, de ene keer met een prijsetiket van $10,- en de andere keer $90,-. Het groene lijntje geeft de verhoogde activiteit weer in het pleziercentrum van de hersenen, het heeft dus wel degelijk zin die extra 5000,- te betalen!
-
ericpeters
Mijn hersenactiviteit is er niet zo gevoelig voor.
Ik luister trouwens wel naar een Goldmund, maar geen CD speler, zo een andere speler waar ze vroeger bekend om zijn geworden. En ik heb hem voor een prikje op een internet veiling gekocht omdat hij zogenaamd defect was, de vorige eigenaar wist zeker niet dat een ouderwetse DC voeding sneller verslijt dan een Papst DC motor. (welke trouwens ook in een fl 750,-- dure Dual zat)
En toevallig heb ik er ook nog een "10 Euro" versie van een 6000 Euro dure arm op geplaatst.
Desalnietemin wordt mijn hersen activiteit wel gestimuleerd door die ouderwetse zwarte schijven die er op draaien.
Ik luister trouwens wel naar een Goldmund, maar geen CD speler, zo een andere speler waar ze vroeger bekend om zijn geworden. En ik heb hem voor een prikje op een internet veiling gekocht omdat hij zogenaamd defect was, de vorige eigenaar wist zeker niet dat een ouderwetse DC voeding sneller verslijt dan een Papst DC motor. (welke trouwens ook in een fl 750,-- dure Dual zat)
En toevallig heb ik er ook nog een "10 Euro" versie van een 6000 Euro dure arm op geplaatst.
Desalnietemin wordt mijn hersen activiteit wel gestimuleerd door die ouderwetse zwarte schijven die er op draaien.
-
ericpeters