Hallo,
Ik ben bezig om een paar elko`s te vervangen die voor een en achter een opamp zitten.
Deze zitten in serie met elkaar(dus in tot 4 elkõ`S)waarbij de plus op de min komt ,tezammen op de echte nul.
Ik vermoed dat aan de ene kant een negatieve spanning staat en op de andere kant een possitieve spanning.
Mag ik hier zomaar een bipolair condensator hier plaatsen(dus voor de opamp en achter de opamp,elko`s waarde 1uf en 100uf)
Groeten Henk
bipolair i.p.v. Elko`s
Moderator: Beheerdersteam
Even voor de duidelijkheid, de condensatoren zowel als voor de opamp als na opamop hebben een positieve spanniningscondensator als een negatieve condensator.
Vogens mij zit het niet direct in de signaal weg maaar ik ben een klein beetje een leek van daar mijn vraag of het zin heeft om deze vervangen door een van betere kwaliteit,of bipolair.
@ RHO ik wil ze vervangen door 1 stuk.
zover bedankt voor de reacties
Groeten Henk
Vogens mij zit het niet direct in de signaal weg maaar ik ben een klein beetje een leek van daar mijn vraag of het zin heeft om deze vervangen door een van betere kwaliteit,of bipolair.
@ RHO ik wil ze vervangen door 1 stuk.
zover bedankt voor de reacties
Groeten Henk
Als ik het goed begrijp, dan is de plaats waar de - van de ene condensator aan de + van de 2de hangt verbonden met de massa?
Dan staan de condensatoren niet gewoon in anti-serie, maar zijn het eerder gewoon buffer elco's.
In dit geval mag je niet 2 condensators vervangen door 1 bipolaire. Want dan is de midden-aftakking weg.
Dan staan de condensatoren niet gewoon in anti-serie, maar zijn het eerder gewoon buffer elco's.
In dit geval mag je niet 2 condensators vervangen door 1 bipolaire. Want dan is de midden-aftakking weg.
