foutmeldingen ZBA forum ( mysql )
Moderator: Beheerdersteam
foutmeldingen ZBA forum ( mysql )
Krijg geregeld dit soort meldingen als ik het ZBA forum open:
Warning: mysql_connect(): Too many connections in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Ook na refreshen kom ik er niet op.
Warning: mysql_connect(): Too many connections in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330
Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Ook na refreshen kom ik er niet op.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Het kan even goed een script op een van de websites zijn wat de fout in gaat of in een loop geraakt. In dat geval blijven vaak verbindingen met de database server openstaan terwijl de bezoeker misschien al lang een of meerdere nieuwe verbindingen tot stand heeft gebracht (refresh). Daar loopt zelfs de krachtigste server op vast. Maar... nogal moeilijk te zeggen, en het schijnt van doen te hebben met drukte (zie mededeling audiforum).MidiMaze schreef:Klinkt als een config foutje in mysql...
Maarehhh, mysql 4 ? 5 draait hier een stuk sneller, en is makkelijker te configgen
BTW: voor MySQL 5 wordt ook 'mysql4.php' gebruikt. In PhpBB2 zijn voor de werking met MySQL slechts 2 verschillende scriptfiles in gebruik:
- 'mysql4.php' voor MySQL 4.+
- 'mysql.php' voor eerdere versies van MySQL
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Alhoewel de database van Audiforum nu op de andere server draait, wordt het webserving nog door de 1e server afgehandeld. Gaat niet goed, vooral op Zondag en Maandag avond (klopt ook volgens de statistieken) gaat dit fout.
Komend weekend ga ik naar het rekencentrum om de server te controleren op geheugenbanken (weet even niet meer wat er nu inzit), en wordt er 2 GB DDR ECC geheugen besteld.
Om de andere sites te ontlasten wordt idd audiforum uitgeschakeld op de drukste momenten nu....
ps. marp, jij bekend met Mysql en die locks? Dat is namelijk idd het geval, er worden tabellen gelocked, maar we kunnen er maar niet achterkomen wat/welk script het veroorzaakt.....
Komend weekend ga ik naar het rekencentrum om de server te controleren op geheugenbanken (weet even niet meer wat er nu inzit), en wordt er 2 GB DDR ECC geheugen besteld.
Om de andere sites te ontlasten wordt idd audiforum uitgeschakeld op de drukste momenten nu....
ps. marp, jij bekend met Mysql en die locks? Dat is namelijk idd het geval, er worden tabellen gelocked, maar we kunnen er maar niet achterkomen wat/welk script het veroorzaakt.....
I know, samba had vandaag ook weer een leuke... 700+ smb locks wordt ook een beetje te gortig zeg maarMarp schreef:Het kan even goed een script op een van de websites zijn wat de fout in gaat of in een loop geraakt. In dat geval blijven vaak verbindingen met de database server openstaan terwijl de bezoeker misschien al lang een of meerdere nieuwe verbindingen tot stand heeft gebracht (refresh). Daar loopt zelfs de krachtigste server op vast. Maar... nogal moeilijk te zeggen, en het schijnt van doen te hebben met drukte (zie mededeling audiforum).
200 wil nog wel, maar dan is de rek der ook wel uit op dat moment.
Hmm, stom van mij, klopt idd.Marp schreef:BTW: voor MySQL 5 wordt ook 'mysql4.php' gebruikt. In PhpBB2 zijn voor de werking met MySQL slechts 2 verschillende scriptfiles in gebruik:
- 'mysql4.php' voor MySQL 4.+
- 'mysql.php' voor eerdere versies van MySQL
Zal es kijken of ik wat kan vinden in de PHPbb code, ben er een jaar terug nog wel mee bezig geweest dus zit er niet echt meer in.
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Zow,
De 2 nieuwe servers hangen op hun plekkie, eentje is voor mij (spielerij), de andere dik uitgebouwde gaat de sites serveren. De database van mijn forum is reeds over, eerdaags zullen de andere sites volgen, waarna we ook de content zelf zullen overzetten. Ik zal tzt nog een melding afgeven als we de data gaan overpompen.
De 2 nieuwe servers hangen op hun plekkie, eentje is voor mij (spielerij), de andere dik uitgebouwde gaat de sites serveren. De database van mijn forum is reeds over, eerdaags zullen de andere sites volgen, waarna we ook de content zelf zullen overzetten. Ik zal tzt nog een melding afgeven als we de data gaan overpompen.
