foutmeldingen ZBA forum ( mysql )

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

foutmeldingen ZBA forum ( mysql )

Bericht door sevenup »

Krijg geregeld dit soort meldingen als ik het ZBA forum open:

Warning: mysql_connect(): Too many connections in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /usr/home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database


Ook na refreshen kom ik er niet op.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

de afgelopen week minimaal een keer per dag dezelfde melding gekregen... :(
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Ik krijg ook weleens zoiets.
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Klinkt als een config foutje in mysql...
Maarehhh, mysql 4 ? 5 draait hier een stuk sneller, en is makkelijker te configgen :)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik kreeg net zelfs een dns error... :(
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

anonamemouse schreef:
ik kreeg net zelfs een dns error... :(
Die komen meestal van je provider, die draaien vaak zelf een DNS server.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

MidiMaze schreef:
Klinkt als een config foutje in mysql...
Maarehhh, mysql 4 ? 5 draait hier een stuk sneller, en is makkelijker te configgen :)
Het kan even goed een script op een van de websites zijn wat de fout in gaat of in een loop geraakt. In dat geval blijven vaak verbindingen met de database server openstaan terwijl de bezoeker misschien al lang een of meerdere nieuwe verbindingen tot stand heeft gebracht (refresh). Daar loopt zelfs de krachtigste server op vast. Maar... nogal moeilijk te zeggen, en het schijnt van doen te hebben met drukte (zie mededeling audiforum).

BTW: voor MySQL 5 wordt ook 'mysql4.php' gebruikt. In PhpBB2 zijn voor de werking met MySQL slechts 2 verschillende scriptfiles in gebruik:
- 'mysql4.php' voor MySQL 4.+
- 'mysql.php' voor eerdere versies van MySQL
Bijlagen
zba_mysql_200802102232.png
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Alhoewel de database van Audiforum nu op de andere server draait, wordt het webserving nog door de 1e server afgehandeld. Gaat niet goed, vooral op Zondag en Maandag avond (klopt ook volgens de statistieken) gaat dit fout.

Komend weekend ga ik naar het rekencentrum om de server te controleren op geheugenbanken (weet even niet meer wat er nu inzit), en wordt er 2 GB DDR ECC geheugen besteld.

Om de andere sites te ontlasten wordt idd audiforum uitgeschakeld op de drukste momenten nu....


ps. marp, jij bekend met Mysql en die locks? Dat is namelijk idd het geval, er worden tabellen gelocked, maar we kunnen er maar niet achterkomen wat/welk script het veroorzaakt.....
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Marp schreef:
Het kan even goed een script op een van de websites zijn wat de fout in gaat of in een loop geraakt. In dat geval blijven vaak verbindingen met de database server openstaan terwijl de bezoeker misschien al lang een of meerdere nieuwe verbindingen tot stand heeft gebracht (refresh). Daar loopt zelfs de krachtigste server op vast. Maar... nogal moeilijk te zeggen, en het schijnt van doen te hebben met drukte (zie mededeling audiforum).
I know, samba had vandaag ook weer een leuke... 700+ smb locks wordt ook een beetje te gortig zeg maar :(
200 wil nog wel, maar dan is de rek der ook wel uit op dat moment.
Marp schreef:
BTW: voor MySQL 5 wordt ook 'mysql4.php' gebruikt. In PhpBB2 zijn voor de werking met MySQL slechts 2 verschillende scriptfiles in gebruik:
- 'mysql4.php' voor MySQL 4.+
- 'mysql.php' voor eerdere versies van MySQL
Hmm, stom van mij, klopt idd.
Zal es kijken of ik wat kan vinden in de PHPbb code, ben er een jaar terug nog wel mee bezig geweest dus zit er niet echt meer in.
Bijlagen
smbstats_daily.png
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hup zojuist weer flinke tijd niet op het forum gekunnen :cry:

Zou het wel fijn vinden als er vantevoren aangekondigd word als er wat staat te gebeuren?

Wowly
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ja, hier idem.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Problemen zijn bekend en wordt aan gewerkt, ben hier ook allerminst blij mee. Zodra ik gegevens van Henkjan ontvang gaat deze site ook naar de andere server.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Probleem is blijkbaar nog niet opgelost. Site was net weer enige tijd onbereikbaar met dezelfde mededelingen als bij de start van dit topic.

Co
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Dat was een geheel ander probleem, schijf had geen bitje meer vrij (zat iets te enthousiast te uploaden). Het probleem wat vóór de geheugenswap tot meerdere malen in de week voorkwam is nu niet meer toch? Niet op de andere fora in ieder geval...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb het de laatste tijd niet meer gehad, wat mij betreft is het probleem volledig opgelost.... :D

Wowly
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

We hebben er onlangs nog probleempjes mee gehad, dus deze server wordt weggebonjourd, volgende week komen er 2x server voor terug (Dual xeons met SCSI raid setjes).
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Zow,

De 2 nieuwe servers hangen op hun plekkie, eentje is voor mij (spielerij), de andere dik uitgebouwde gaat de sites serveren. De database van mijn forum is reeds over, eerdaags zullen de andere sites volgen, waarna we ook de content zelf zullen overzetten. Ik zal tzt nog een melding afgeven als we de data gaan overpompen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

had t al gemerkt op AF, dat gaat weer als een speer!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zet het hier maar even bij, maar ik probeer iemand te pm'en en ik krijg:

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

heb ik heel af en toe ook wel eens gezien, recentelijk echter niet
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Couldn't get mail server response codes

DEBUG MODE

Line : 116
File : smtp.php
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”