stroomfilterding
Moderator: Beheerdersteam
stroomfilterding
Dit heb ik ooit eens een keer gekregen, heeft het zin om het eens voor de cd speler te zetten?
- anonamemouse
een netfilter werkt pas echt goed op het moment dat de hele installatie ervan voorzien is. alleen de cdspeler filteren schiet je niet heel erg veel mee op, alle storingen komen gewoon via de versterker alsnog naar binnen.
ik heb een half jaartje geleden een kemp filter op de kop getikt voor weinig (gewoon tweede hands, ze komen regelmatig voorbij op hifi.nl), en dat was een wezenlijk verschil. een veel rustiger geluidsbeeld, en ook alle groundloop ellende die ik had is helemaal weg.
persoonlijk zou ik dus ervoor kiezen om voor ieder apparaat zo'n filter te zetten, of een grotere alles in een oplossing te zoeken.
ik heb een half jaartje geleden een kemp filter op de kop getikt voor weinig (gewoon tweede hands, ze komen regelmatig voorbij op hifi.nl), en dat was een wezenlijk verschil. een veel rustiger geluidsbeeld, en ook alle groundloop ellende die ik had is helemaal weg.
persoonlijk zou ik dus ervoor kiezen om voor ieder apparaat zo'n filter te zetten, of een grotere alles in een oplossing te zoeken.
Als de cd-speler zelf de bron is van storing voorkomt zo'n filter natuurlijk wel dat de rommel via het lichtnet in de versterker komt.anonamemouse schreef:een netfilter werkt pas echt goed op het moment dat de hele installatie ervan voorzien is. alleen de cdspeler filteren schiet je niet heel erg veel mee op, alle storingen komen gewoon via de versterker alsnog naar binnen.