stroomfilterding

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Paul

stroomfilterding

Bericht door Paul »

Dit heb ik ooit eens een keer gekregen, heeft het zin om het eens voor de cd speler te zetten?
Bijlagen
stroomfilter.JPG
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Da's volgens mij een (net)ontstoorfilter, of het zin heeft om voor je cd-speler te zetten weet ik niet. Het blokkeert (volgens iemand op CircuitsOnline) frequenties boven de 1MHz bij de grote en 6 of 10Mhz bij de kleine filters.

Ik las net dat het vooral zin had bij HF spul zin heeft.
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

een netfilter werkt pas echt goed op het moment dat de hele installatie ervan voorzien is. alleen de cdspeler filteren schiet je niet heel erg veel mee op, alle storingen komen gewoon via de versterker alsnog naar binnen.

ik heb een half jaartje geleden een kemp filter op de kop getikt voor weinig (gewoon tweede hands, ze komen regelmatig voorbij op hifi.nl), en dat was een wezenlijk verschil. een veel rustiger geluidsbeeld, en ook alle groundloop ellende die ik had is helemaal weg.

persoonlijk zou ik dus ervoor kiezen om voor ieder apparaat zo'n filter te zetten, of een grotere alles in een oplossing te zoeken.
richard

Bericht door richard »

anonamemouse schreef:
een netfilter werkt pas echt goed op het moment dat de hele installatie ervan voorzien is. alleen de cdspeler filteren schiet je niet heel erg veel mee op, alle storingen komen gewoon via de versterker alsnog naar binnen.
Als de cd-speler zelf de bron is van storing voorkomt zo'n filter natuurlijk wel dat de rommel via het lichtnet in de versterker komt.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”