Dit is 1 van de zovele projecten waaraan ik bezig ben.Deze versterker is oorspronkelijk van Nelson Pass genaamd Zen.
Een 2x10Watt klasse A versterker met een voedingsspanning van 2x34VDC en een afvlakking van 2x40000µF.
Bovenkant ontbreekt nog.Ik moet hiervoor nog iets bedenken,weet op dit moment nog niet wat.Wat dat betreft als er mensen zijn met ideën laat maar komen.
Bovenkant ontbreekt nog.Ik moet hiervoor nog iets bedenken,weet op dit moment nog niet wat.Wat dat betreft als er mensen zijn met ideën laat maar komen.
Als je de binnenkant helemaal fraai afwerkt door de bekabeling in tubes te leggen of zo dan is een plexi bovenplaat echt wel een erg goed idee.
Dat ga ik mij eens bekijken,eerst ga ik nog wat luisteren.Op dit moment heb ik een hum te pakken eerst dat oplossen.RHO als je hem eens wil horen laat maar weten.Ik bedoel de amp niet de hum
Bedankt,ga mijn aarding eens veranderen ik heb wel wat veranderingen in mijn hoofd zitten en hoop het daarmee opgelost te krijgen.Ik heb met deze amp geen ster verbinding gemaakt mss ligt het daar wel aan.
Op dit moment heb ik een hum te pakken eerst dat oplossen.
Patrick,
ik bemerk dat je de Trafo op dat onderliggende printje gericht hebt staan.
Een ringkern straalt loodrecht af. In jouw versterker is dat richting electronica, vooral dan die gelijkrichterprint.
Het onderliggend printje is de softstart voor de voeding.Ik heb hier en daar geinformeerd bij mensen die de Zen amp ook gemaakt hebben en ze zeggen dat ik alle ground connecties op 1 punt moet maken namelijk deze die naast de elco gelegen is .Dus de ground kabel die van de gelijkrichter komt en waar die aangesloten word op de print dat word mijn sterpunt.
doe ik niet.
ik verbind de aarding die van de stekker komt met het chassis en vandaar een weerstand van 100/150 ohm naar het nulpunt van de ampe eventueel met een condensator van 1nf/1000v in parallel
mvg
audioot
doe ik niet.
ik verbind de aarding die van de stekker komt met het chassis en vandaar een weerstand van 100/150 ohm naar het nulpunt van de ampe eventueel met een condensator van 1nf/1000v in parallel
mvg
audioot
Het is geen symmetrische voeding dus 0-34Volt mag ik dan die 0 via een weerstand aan de aarding leggen?
Ik denk dat ik de dader gevonden heb.Ik heb een sterpunt gemaakt en de input ground,output ground en signal ground erop aangesloten resultaat brom redelijk hard.Signaal ground terug op de originele plaats aangesloten brom veel minder.Daarna extra voedings elco's aangesloten brom is er nog maar heel zachtdus ik denk voedings elco's vervangen