Hierbij enkele foto's van mijn laatste bouwprojekt. Een hoogspannigsvoeding. Te gebruiken om simpele (test)buizenschakelingetjes mee te gaan voeden. Op internet gezocht naar een schema (niet zo'n ster in zelf ontwerpen); en zowaar........
http://home.hccnet.nl/k.dereus/schakelingen.htm
Precies wat ik zocht ! Met buizen !
De onderdelen had ik voor het grootste deel nog gewoon liggen (kast en A-meter heb ik nog gekocht).
Eerst begonnen op een plank (perspex) om te testen; de trafo's ;leveren wel iets teveel spanning (nog 220 Volt-exemplaren) en dan moet je iets aanpassen (gloei is te hoog anders....)
Later toevallig een duitse site ontdekt die prachtige printjes heeft om kleine buizenschakelingen op te bouwen.
http://www.ampdesign.de/Platinen.htm
Meteen een exemplaar besteld......
Passen en meten, vijlen.....
Nu nog solderen !!
De afwerking (foto's hiervan) volgt nog.
Bouw voeding van 60 - 200 volt
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
De link werkt bij niet, maar deze wel:
http://www.dereusonline.nl/RadioPage/schakelingen.htm
Leuke schakeling. Wanneer je de voedingsspanning van de trafo wat groter neemt en een zenerdiode met een hogere waarde toepast kun je het regelbereik verplaatsen naar 100 .. 250VDC of nog hoger. Vaak kom je namelijk schakelingen tegen die op 300V werken.
Je bouwt netjes hoor, petje af! Mooie meters, waar heb je die vandaan?
http://www.dereusonline.nl/RadioPage/schakelingen.htm
Leuke schakeling. Wanneer je de voedingsspanning van de trafo wat groter neemt en een zenerdiode met een hogere waarde toepast kun je het regelbereik verplaatsen naar 100 .. 250VDC of nog hoger. Vaak kom je namelijk schakelingen tegen die op 300V werken.
Je bouwt netjes hoor, petje af! Mooie meters, waar heb je die vandaan?
@RobertD
De Volt-meter komt uit een 3-15-300 V meter van m'n werk (school) waar de behuizing stuk van was.
@ray5150
Heb al zo'n 10 jaar alle onderdelen van een 807-PP-eindversterker liggen.
Moet ook maar eens een keer klaar.
De mA-meter heb ik gewoon gekocht.....http://www.vandijkenelektronica.nl/main ... ts_id=1638Mooie meters, waar heb je die vandaan?
De Volt-meter komt uit een 3-15-300 V meter van m'n werk (school) waar de behuizing stuk van was.
@ray5150
Dat ken ik ......en dat lang valt wel mee hoor, ik ben in 1992 met een MOSFET versterker begonnen die ik nog steeds moet afmaken.....
Heb al zo'n 10 jaar alle onderdelen van een 807-PP-eindversterker liggen.
Moet ook maar eens een keer klaar.
