Historie:
Mijn hobby is het maken van transmissielijn speakers. Al snel kwam ik er achter dat voor 'mooie' speakers je ook 'mooie' versterkers nodig hebt. Dit heeft mij er toe gebracht om ruim 3 jaar geleden te starten met mijn eerste setje buizenversterkers. Bestaande uit een apparte voor en 2 apparte eindtrappen. Voor mensen die ze niet kennen: Dit zijn de versterkers waar ik de verschillende luisterdagen in Breda mee gedemonstreerd heb. De laatste versie : ß 1.5 was voor mij een uiterst geslaagd project!
Met de ervaring van mijn eerste prototype ben ik dus aan een nieuwe opzet begonnen met als hoofd doel 4 verbeteringspunten:
1- geintegreerd bouwen voor minder invloeden van buitenaf door lange signaalkabels en het geheel in een gefreesd aluminium blok te plaatsen (dit na het testen van het prototype)
2- iets krachtigere buis voor 'meer' laag (KT88)
3- veel krachtigere uitgangstransformatoren om deze buis tot zn recht te laten komen met uitgangen op 4, 6 en 8 OHM voor mijn verschillende speakers
4- een nog iets mooiere stappenschakelaar (DACT) en 4 inputs voor het gemak!
Hiervoor ga ik het geheel eerst opbouwen op een prototype frame van een simpel aluminium omgebogen plaatje om te kijken of het theorethische bedachte model ook zo goed werkt als gedacht. Ook hier heb ik een beetje tijd voor gehad daar ik 14 weken moest wachten op de UGT's (uitgangtrafo's)
Hier dus een eerste opzetje van het prototype:

buizen en trafo's los op het aluminium plaatje voor de plaatsbepaling

en de achterkant.....

de trafo's:

trafos....

de rest:

De achterkant (ook de input selector hier geplaatst voor het prototype)

Bij de aan te sturen speakers!

en hier dan spelend en wel:

Nu een paar weekjes inspelen en de tijd om het massieve aluminium frame te tekenen daar ik nu precies weet wat er allemaal in komt en hoeveel ruimte dat precies in beslag neemt.....nu gaat het werk pas echt beginnen...
Groet, Simon