Geluiddemping van ventilatieopening ramen

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Geluiddemping van ventilatieopening ramen

Bericht door Wowly »

Tja, ik woon aan een erg drukke straat. Dat heeft tot gevolg dat als ze aan het ruzien zijn of een een of andere $%sshole meent te toeteren als ie s'avonds om 11.30 aanrijd na een bezoekje ik wakker lig tot 12 uur s'avonds :evil: :evil: :evil:

Ik zit al langer te denken om hier een soort van geluidsdemping om te zetten terwijl de ventilatie gewoon door kan werken natuurlijk.

Het gaat een raamventilatie, ongeveer 1,50 meter breed. Ik zal eens een foto maken. Hier wil een soort van "hushbox" overheen maken.

Weet iemand hoe dat het beste kan??

Ik heb al eens zoiets gevonden op internet. Die boxen bestaan al. Maar hoe ze werken weet ik niet.

Wowly
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Verhuizen? Of oordopjes (van die gele)? :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SimonS
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 10:33
Locatie: Delft

Bericht door SimonS »

ik slaap al 3 jaar met oordopjes (studentenhuizen), werkt perfect 8)
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Een kennis woont in Amsterdam aan een doorgaande ruzie en haar appartement is recent helemaal gerenoveerd. Haar hush-box is elektrisch en werkt met iets van geruis en gezoem, het straatgeluid gaat op de een of andere manier op in de ruis. Je hoort wel continu een (heel erg) zacht geruis, maar eigenlijk helemaal niets meer van de straat.

Ik weet niet precies wat hoe het werkt. Misschien niet een makkelijke doe-het-zelf optie.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ben eruit hoe het officieel heet: SUS-kasten.

Hier vond je er een: http://www.duco.be/pages/nederland/Ducomax_NL_1.html
en hier de bouwtekening:

http://www.duco.be/pages/download/image ... etline.pdf

Zou dit nou echt zoveel dempen? En wat is nu de manier waarop word gedempt. De lange spleet zorgt ervoor dat alleen een bepaald hoger frequentiebereik door de spleet kan gaan. En die materialen van die de spleet omkleden dempen dan de hogere frequentie's?
Waar zou ergens het kantelpunt liggen dat je óf demping krijgt door de spleetwerking óf door de absorptie van de zachtere materialen? Kan iemand dit voor mij uitrekenen?

Misschien dat ik zelf zoiets kan maken voor ons slaapkamerraam :P

Wowly
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Krijg je die 3 dames er ook bij :lol:
Plaats reactie