Nou ben ik niet zo'n elektrotechnicus maar een UcD in elkaar zetten lukt me wel. Op de een af andere manie heeft ie denk ik de rit naar Breda niet goed doorstaan (?) en is er iets fout gaan zitten waardoor ie het niet deed. Toen we hem open hadden gemaakt zagen dat alles goed zat en hebben we hem alsnog aangesloten. Daarna dus pang en poef de zekering eruit.
Ik wilde hem al heel erg lang uit elkaar halen en checken wat er nu mis was. Er waren 3 mogelijkheden voor zover ik het kon bedenken.
1) Bij het overzetten van de slitfoils naar het voedingsmodule heb ik niet juist gesoldeerd. Toch zou dit goed moeten zijn aangezien de polen goed staan en ik goed heb gesoldeerd, tenminste, dat denk ik. Ik zal zo wat foto's posten van mijn soldeerkunsten
2) De voedingsmodule is tegen de behuizing aangekomen. Lijkt me ook niet omdat het drie afstandshouders tussenzaten die zeker 3 mm tussenruimte geven. Zo hebben ze er altijd ingezeten en nooit een probleem mee gehad....
3) Ik zag dat ik de wisselstroomdraden niet exact gelijk had aangesloten. De Aarde zat prima aan de aarde. Allen de gele en de zwarte wisselstroomdraden zaten ivm de andere module andersom. Ik dacht dat het niet uitmaakte hoe wisselstroomdraden op de voedingsmodule waren aangesloten, omdat de gelijkrichting nog moet plaatsvinden.
Enfin, ik de boel uit elkaar geschroefd: voldoende ruimte tussen de module de behuizing. Die trafodraden zaten dus andersom, maar goed, het is wisselstroom. En aan de onderkant is absoluut niets te zien van sporen van een vlamboogje oid. Niet op de print aan de onderzijde, en niet aan de bovenzijde. ik zei al eerder, ik zal de fotoos posten dan kunnen jullie met eigen ogen zien.
Maar....wat is nu het probleem geweest. Waardoor ie eerst niet wilde spelen, en later die knal gaf. Dit kwam zeer duidelijk uit het voedinggedeelte daar ik er met mijn neus bovenop stond.
Wie kan mij helpen
Wowly
EDIT: oja, de zekeringen zijn nog heel.....