ik zie hier op het forum bij diverse speakers een ring rond de speaker. Ik bedoel daarmee ene soort van ring waar er vijzen inzitten om de speaker vast te houden. Is dit zomaar vrij te verkrijgen? Hoe heet dat? En wat is daar ongeveer de prijs van?
Die ringen zitten vastgegoten aan de speaker en heten gewoon bevestigingsrand of korf.
Bij mijn weten zijn er geen losse klemringen in de handel om een luidspreker vast te schroeven (of te vijzen op z'n vlaams).
Nee, ik denk dat hij bevestigingsringen bedoeld die je vroeger wel eens zag. Waarmee je de unit tegen de kast aan fixeerde. Zeg maar een ring die vóór het luidsprekerchassis wordt geplaatst en die de unit fixeert zonder dat je in de unit zelf schroeft.
In Japan gebruiken ze ook wel eens zwaar bronzen ringen om Fostex breedbanders (om extra massa toe te voegen). Maar dat zal hier ook wel niet bedoeld worden.
Volgens mij is dat onderdeel van die Fostex woofer.
Dit voorbeeld is van een Japanse Fostex luidspreker met een losse sierring. Het is al vrij lastig om in Nederland aan Fostexspeakers te komen en de bijpassende sierringen lijken me ook niet makkelijk verkrijgbaar.
Volgens mij is dat onderdeel van die Fostex woofer.
Dit voorbeeld is van een Japanse Fostex luidspreker met een losse sierring. Het is al vrij lastig om in Nederland aan Fostexspeakers te komen en de bijpassende sierringen lijken me ook niet makkelijk verkrijgbaar.