AV receiver

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

AV receiver

Bericht door Edo »

Heren van dit forum.

Een goede vriend is opzoek naar een nieuwe receiver. Hij mailde me gisteravond om te vragen of ik nog wat leuke ideeen had qua geluid.
Nou...nee dus...dus dan maar even kijken of hier mensen zijn die wat meer ervaring hiermee hebben.
Speakers is geen probleem, maar receivers heb ik niet zoveel verstand van. Hij luisterd veel klassiek, dus de (2 kanaals) audio eigenschappen moeten goed zijn. Het surround is eigelijk bijzaak dus.
Z'n budget is rond de 1000 euro (mag wat meer zijn).

Wie zou kunnen helpen of heeft ervaringen met (nog te verkrijgen) receivers?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Kijk hier eens naar:

Denon avr-3806
Met de hele ratteplan aan Dolby speledingetjes aan boord, een phono versterker (zeldzaam :wink: ) en goeie weergave in stereo.
Ik geloof dat Sander Sassen ervaring heeft met deze bak.

Afbeelding
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

een vriend van me heeft ook zo'n Denon, typenummer weet ik niet. Met het Audessy systeem om een stukje room-equalizing te doen. Doet erg goed voor het geluid!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

als stereo belangrijker is dan surround dan zou zou ik een budget receiver nemen zolang deze maar pre-out en de mogelijkheid alle DSP te bypassen heeft en dan voor de voorkanalen een nette versterker (UcD180 bv) nemen. zelfs mijn HK met toch geen verkeerde specs moest het kwa klank dik afleggen tegen een UcD180
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Henkjan schreef:
als stereo belangrijker is dan surround ....
Jep. Is een idee natuurlijk. Hij is echter geen zelfbouwer. Lieft alles mooie kast etc. Je kent dat wel. Dus een UDC is geen optie voor hem denk ik.


Hij ging vandaag luisteren naar o.a. een Yamaha RXV-2700. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Yammies zijn ook vaak aangenaam.
Is een tweedehandsje ook goed :?: Ik ken nog wel iemand die altijd heel zuinig is op zijn spulletjes en wat in de aanbieding heeft :idea:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

naja, dan geen UcD, maar een fatsoenlijke kant&klare stereo versterker met goede klank
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Ik speel door een onkyo TX-SV702E, met de main speakers (L+R) pre-out naar de onkyo M504 dual mono eindversterker. Zéér tevreden van.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Goed...nadat hij de Yamaha RX-V2700 gekocht had, ben ik ook overstag...en vandaag ook een Yamaha RX-V2700 aangeschaft.
Nu nog even door die bijbel van een gebruiksaanwijzing komen..

:)
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Edo schreef:
Nu nog even door die bijbel van een gebruiksaanwijzing komen..

:)
Lees je die ? :shock:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Meestal niet, maar hier zit toch wel een hoop op wat ik even op moest zoeken. Netwerk instellingen, activeren en bedienen van tweede zone etc etc.... :?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

als hij ECHT voor mooi highend geluid wil gaan en surround SLECHTS bijzaak is, dan raad ik een straight forward versterker aan.

Processing kan de DVD speler doen.
De Audyn Pre-6 of Com-6 bijvoorbeeld doet alleen versterking.
In de Com-6 heeft hij er nog eens een fatsoenlijke stereo eindtrap bij.
Voor de surround moet er dan nog een kleine versterker bij gebruikt worden.

Ik speel zelf met een Pre-6 met een 4-kanaals eindtrap en heb nog niets beter gehad.

Oorspronkelijk ben ik begonnen met een Yamaha kanon.
Dat heeft plaats moeten maken voor een Denon drieduizend serie. Uit de Yam kwam alleen lawaai, de Denon leverde muziek.
De Rotel gooide daar nog wat detail bovenop en gaf een highend gevoel.
De Audyn liep mij al het voorgaande in 3 sekonde vergeten.
Vaarwel toeters en bellen, maak plaats voor echte highend!

Onbekend is onbemind zeggen ze.
Laat die kennis van jou maar eens naar een dergelijke set luisteren en dan zelf zijn conclusie trekken. Het hoeft geen Audyn te zijn natuurlijk. Aaron is de duitse versie, maar ook sommige andere merken zoals Parasound, Lexicon e.d. hebben toestellen die werken op die basis, alleen zal dat wel ferm buiten budget liggen.

Het komt er voornamelijk op neer dat je een keuze maakt tussen een unit met en zonder processing. Als stereogeluid belangrijker is dan een tot in het oneindige in te stellen surround set die uiteindelijk altijd fout is ingesteld, dan denk ik dat de keuze vlug gemaakt is.
Een DVD speler met goede processing (Denon 39xx bvb, heeft uitgebreid bass management en lipsync, meer heb je niet nodig) en een straight forward voor- eindversterker.

Ik snap eigenlijk niet dat dit zo weinig bekend en bemind is onder de zogenaamde kenners!

Ed.
marconist
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 19:29

Bericht door marconist »

asterduc schreef:

Onbekend is onbemind zeggen ze.

:wink: :wink:

Kijk maar eens naar de Philips DFR9000. (Ook) Perfect in stereo!
Nog heel goedkoop bij Correct:

receiver

Ik gebruik 'm met T+A's.
Plaats reactie