AV receiver
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
AV receiver
Heren van dit forum.
Een goede vriend is opzoek naar een nieuwe receiver. Hij mailde me gisteravond om te vragen of ik nog wat leuke ideeen had qua geluid.
Nou...nee dus...dus dan maar even kijken of hier mensen zijn die wat meer ervaring hiermee hebben.
Speakers is geen probleem, maar receivers heb ik niet zoveel verstand van. Hij luisterd veel klassiek, dus de (2 kanaals) audio eigenschappen moeten goed zijn. Het surround is eigelijk bijzaak dus.
Z'n budget is rond de 1000 euro (mag wat meer zijn).
Wie zou kunnen helpen of heeft ervaringen met (nog te verkrijgen) receivers?
Een goede vriend is opzoek naar een nieuwe receiver. Hij mailde me gisteravond om te vragen of ik nog wat leuke ideeen had qua geluid.
Nou...nee dus...dus dan maar even kijken of hier mensen zijn die wat meer ervaring hiermee hebben.
Speakers is geen probleem, maar receivers heb ik niet zoveel verstand van. Hij luisterd veel klassiek, dus de (2 kanaals) audio eigenschappen moeten goed zijn. Het surround is eigelijk bijzaak dus.
Z'n budget is rond de 1000 euro (mag wat meer zijn).
Wie zou kunnen helpen of heeft ervaringen met (nog te verkrijgen) receivers?
Kijk hier eens naar:
Denon avr-3806
Met de hele ratteplan aan Dolby speledingetjes aan boord, een phono versterker (zeldzaam
) en goeie weergave in stereo.
Ik geloof dat Sander Sassen ervaring heeft met deze bak.

Denon avr-3806
Met de hele ratteplan aan Dolby speledingetjes aan boord, een phono versterker (zeldzaam
Ik geloof dat Sander Sassen ervaring heeft met deze bak.

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
als stereo belangrijker is dan surround dan zou zou ik een budget receiver nemen zolang deze maar pre-out en de mogelijkheid alle DSP te bypassen heeft en dan voor de voorkanalen een nette versterker (UcD180 bv) nemen. zelfs mijn HK met toch geen verkeerde specs moest het kwa klank dik afleggen tegen een UcD180
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
als hij ECHT voor mooi highend geluid wil gaan en surround SLECHTS bijzaak is, dan raad ik een straight forward versterker aan.
Processing kan de DVD speler doen.
De Audyn Pre-6 of Com-6 bijvoorbeeld doet alleen versterking.
In de Com-6 heeft hij er nog eens een fatsoenlijke stereo eindtrap bij.
Voor de surround moet er dan nog een kleine versterker bij gebruikt worden.
Ik speel zelf met een Pre-6 met een 4-kanaals eindtrap en heb nog niets beter gehad.
Oorspronkelijk ben ik begonnen met een Yamaha kanon.
Dat heeft plaats moeten maken voor een Denon drieduizend serie. Uit de Yam kwam alleen lawaai, de Denon leverde muziek.
De Rotel gooide daar nog wat detail bovenop en gaf een highend gevoel.
De Audyn liep mij al het voorgaande in 3 sekonde vergeten.
Vaarwel toeters en bellen, maak plaats voor echte highend!
Onbekend is onbemind zeggen ze.
Laat die kennis van jou maar eens naar een dergelijke set luisteren en dan zelf zijn conclusie trekken. Het hoeft geen Audyn te zijn natuurlijk. Aaron is de duitse versie, maar ook sommige andere merken zoals Parasound, Lexicon e.d. hebben toestellen die werken op die basis, alleen zal dat wel ferm buiten budget liggen.
Het komt er voornamelijk op neer dat je een keuze maakt tussen een unit met en zonder processing. Als stereogeluid belangrijker is dan een tot in het oneindige in te stellen surround set die uiteindelijk altijd fout is ingesteld, dan denk ik dat de keuze vlug gemaakt is.
Een DVD speler met goede processing (Denon 39xx bvb, heeft uitgebreid bass management en lipsync, meer heb je niet nodig) en een straight forward voor- eindversterker.
Ik snap eigenlijk niet dat dit zo weinig bekend en bemind is onder de zogenaamde kenners!
Ed.
Processing kan de DVD speler doen.
De Audyn Pre-6 of Com-6 bijvoorbeeld doet alleen versterking.
In de Com-6 heeft hij er nog eens een fatsoenlijke stereo eindtrap bij.
Voor de surround moet er dan nog een kleine versterker bij gebruikt worden.
Ik speel zelf met een Pre-6 met een 4-kanaals eindtrap en heb nog niets beter gehad.
Oorspronkelijk ben ik begonnen met een Yamaha kanon.
Dat heeft plaats moeten maken voor een Denon drieduizend serie. Uit de Yam kwam alleen lawaai, de Denon leverde muziek.
De Rotel gooide daar nog wat detail bovenop en gaf een highend gevoel.
De Audyn liep mij al het voorgaande in 3 sekonde vergeten.
Vaarwel toeters en bellen, maak plaats voor echte highend!
Onbekend is onbemind zeggen ze.
Laat die kennis van jou maar eens naar een dergelijke set luisteren en dan zelf zijn conclusie trekken. Het hoeft geen Audyn te zijn natuurlijk. Aaron is de duitse versie, maar ook sommige andere merken zoals Parasound, Lexicon e.d. hebben toestellen die werken op die basis, alleen zal dat wel ferm buiten budget liggen.
Het komt er voornamelijk op neer dat je een keuze maakt tussen een unit met en zonder processing. Als stereogeluid belangrijker is dan een tot in het oneindige in te stellen surround set die uiteindelijk altijd fout is ingesteld, dan denk ik dat de keuze vlug gemaakt is.
Een DVD speler met goede processing (Denon 39xx bvb, heeft uitgebreid bass management en lipsync, meer heb je niet nodig) en een straight forward voor- eindversterker.
Ik snap eigenlijk niet dat dit zo weinig bekend en bemind is onder de zogenaamde kenners!
Ed.
