quad vs musical fidelity vs audio analogue

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

quad vs musical fidelity vs audio analogue

Bericht door mipo »

Ik ben benieuwd naar klank- verschillen en overeenkomsten tussen versterkers van deze merken.

Ik denk hierbij aan quad 303/33, MF a 1/xa-1 en Audio Analogue Puccini/primo.
Graag reacties van ervaren gebruikers.
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Bericht door mipo »

Ik denk dat ik met deze vraag beter thuis ben op het HEAR forum.
Helaas, want ik vind dat HIER veel meer positivisme heerst. Soit.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Misschien dat op het HTForum wat meer expertise over deze jongens is?

Wowly
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

www.audiofreaks.nl , het leukste audioforum (op ZBA na dan!) :wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
Misschien dat op het HTForum wat meer expertise over deze jongens is?

Wowly
Expertise op HT forum? :shock:

Kantinepraat, okee. Maar kennis? nee, die ben ik daar met uitzondering van enkele bescheiden kenners nog niet teveel tegengekomen.

De topicstarter kan natuurlijk altijd eens proberen en hopen om er leerrijke replies uit te krijgen. Ik heb daar echter mijn twijfels bij.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik kan wat Ed zojuist beschreven heeft alleen maar beamen, gezellig keuvelen over kabels en CD-pennen kan je daar prima, maar kennis van zaken is daar schaars.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Het is altijd weer de nuancering, hè. :)
Als ik de vraagstelling van de topicstarter goed vertaal dan heeft hij het over klankverschillen tussen de onderlinge versterkers.

Als ik dit forum op z'n juiste waarde schat dan zijn er behoorlijk wat elektronici met als hobby audio en die vanuit hun parate technische kennisniveau een bepaald doel dan wel klank nastreven.

Op andersoortige fora met ook als hobby de audio heeft, de klankbeleving, veelal als basis de weergave van de muziek en wordt niet vanuit de techniek geredeneerd.

Dus waar ligt de invalshoek, toch. Als iedereen maar zijn of haar doel bereikt.
romeo
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 18 nov 2007, 14:39
Locatie: Arnhem

Bericht door romeo »

Niet meer zo actueel misschien, maar ik heb de overstap van een Quad 33/303 naar een Audio Analogue Puccini SE gemaakt een paar jaren geleden, dus ik heb vergelijk. Nog steeds trouwens, want ik kan geen afstand doen van de Quad's...

Mario
bunky

Bericht door bunky »

KT88 schreef:
www.audiofreaks.nl , het leukste audioforum (op ZBA na dan!) :wink:

Ga je mond spoelen! A.U.B. :D
bunky

Re: quad vs musical fidelity vs audio analogue

Bericht door bunky »

mipo schreef:
Ik ben benieuwd naar klank- verschillen en overeenkomsten tussen versterkers van deze merken.

Ik denk hierbij aan quad 303/33, MF a 1/xa-1 en Audio Analogue Puccini/primo.
Graag reacties van ervaren gebruikers.
Ik zou er ook een luidspreker bij kiezen om een "objectief" vergelijk te maken.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Waarom zegt nou niemand, juist op dit form *zucht* :P, dat versterkers niet klinken!!! :P

Pas als je ze laat vallen of het een of andere component opblaast... :twisted:
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Digidoo schreef:
Waarom zegt nou niemand, juist op dit form *zucht* :P, dat versterkers niet klinken!!! :P

Pas als je ze laat vallen of het een of andere component opblaast... :twisted:
Hmmmm............... 8)
Plaats reactie