quad vs musical fidelity vs audio analogue
Moderator: Beheerdersteam
quad vs musical fidelity vs audio analogue
Ik ben benieuwd naar klank- verschillen en overeenkomsten tussen versterkers van deze merken.
Ik denk hierbij aan quad 303/33, MF a 1/xa-1 en Audio Analogue Puccini/primo.
Graag reacties van ervaren gebruikers.
- asterduc
- Contacteer:
Expertise op HT forum?Wowly schreef:Misschien dat op het HTForum wat meer expertise over deze jongens is?
Wowly
Kantinepraat, okee. Maar kennis? nee, die ben ik daar met uitzondering van enkele bescheiden kenners nog niet teveel tegengekomen.
De topicstarter kan natuurlijk altijd eens proberen en hopen om er leerrijke replies uit te krijgen. Ik heb daar echter mijn twijfels bij.
- SSassen
- Contacteer:
Ik kan wat Ed zojuist beschreven heeft alleen maar beamen, gezellig keuvelen over kabels en CD-pennen kan je daar prima, maar kennis van zaken is daar schaars.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Het is altijd weer de nuancering, hè.
Als ik de vraagstelling van de topicstarter goed vertaal dan heeft hij het over klankverschillen tussen de onderlinge versterkers.
Als ik dit forum op z'n juiste waarde schat dan zijn er behoorlijk wat elektronici met als hobby audio en die vanuit hun parate technische kennisniveau een bepaald doel dan wel klank nastreven.
Op andersoortige fora met ook als hobby de audio heeft, de klankbeleving, veelal als basis de weergave van de muziek en wordt niet vanuit de techniek geredeneerd.
Dus waar ligt de invalshoek, toch. Als iedereen maar zijn of haar doel bereikt.
Als ik de vraagstelling van de topicstarter goed vertaal dan heeft hij het over klankverschillen tussen de onderlinge versterkers.
Als ik dit forum op z'n juiste waarde schat dan zijn er behoorlijk wat elektronici met als hobby audio en die vanuit hun parate technische kennisniveau een bepaald doel dan wel klank nastreven.
Op andersoortige fora met ook als hobby de audio heeft, de klankbeleving, veelal als basis de weergave van de muziek en wordt niet vanuit de techniek geredeneerd.
Dus waar ligt de invalshoek, toch. Als iedereen maar zijn of haar doel bereikt.
-
bunky
KT88 schreef:www.audiofreaks.nl , het leukste audioforum (op ZBA na dan!)
Ga je mond spoelen! A.U.B.
-
bunky
Re: quad vs musical fidelity vs audio analogue
Ik zou er ook een luidspreker bij kiezen om een "objectief" vergelijk te maken.mipo schreef:Ik ben benieuwd naar klank- verschillen en overeenkomsten tussen versterkers van deze merken.