Ik zoek een beetje hulp bij het volgende: ik heb onlangs van een vriend een Hawk Audio HB30 versterker overgenomen, ik zag die bij hem op een plank staan te verstoffen en was meteen geïntrigeerd, mocht hem meenemen en sjonge jonge zeg wat speelt dát mooi!!!!
Nu heb ik best wat gezocht op google en ook op verschillende forums maar kan vrij weinig informatie vinden, behalve dat ik weet dat het een ontwerp is van A&T of toch van het bedrijf van de vrij geniale wijlen John van der Sluis. Ik heb dus geen schema, en nu wil ik de potmeter vervangen want die kraakt wat en geeft op standje 'nul' nog steeds signaal door. Maar ik ben technisch niet super onderlegd, kan dat ding best van de print desolderen, maar wat moet er ter vervanging in..? Niet eens zozeer vwb de waarde (die kan ik doormeten hebben google en youtube mij uitgelegd) maar ik zie twee rijtjes van vier pinnetjes waarvan er twee een beetje 'uit de rij' staan. Die pinnetjes zijn er niet alleen voor stevigheid van montage zo lijkt want ze zijn voor zover ik zie wel op een printbaan gesoldeerd. Ik zal proberen foto's bij te voegen, maar heb daar altijd wat moeite mee op deze forum omgeving....
Mijn vraag is nu eigenlijk tweeledig;
1) weet iemand raad over deze potmeter? Maar ook...
2) weet iemand überhaupt meer over deze versterker?
Vwb betreft vraag één, ik heb ook via HTforum deze vraag doorgespeeld naar een forumlid aldaar die me enkele maanden geleden fantastisch hielp met het repareren van mijn Rel plate amp, dus één techneut is er al naar aan het kijken
Vwb betreft vraag twee, wat heb ik al wel kunnen vinden:
ik heb via via een linkje onvangen naar een hoop gedigitaliseerde uitgaven van A&T maar daar zie ik m door de hoeveelheid bomen in dat bos niet tussen staan. Ik heb meen ik ooit een post op een forum gezien waar iemand reageerde die de ontwerper van deze versterker zei te zijn in de tijd dat hij stagiair was bij A&T maar kan die post niet meer terug vinden. Ik heb via AudioCreative's website een reactie geplaatst op een bericht van iemand die stagiair was bij A&T dus hopelijk bereik ik via hem iets als hij het bericht ontvangt. Iedere bron van informatie (maar vooral natuurlijk een schema!) wordt gewaardeerd.
Thx in advance mensen & groet, Paul
