Een tijd geleden vond ik een zogenaamde goudmijn aan buizen versterker schema's op DIY audio. Mijn oog viel op een direct gekoppelde versterker van Soya Susumu. Ik heb deze versterker gebouwd met een buis gelijkrichter ipv diodes en voor het eerst gebruik gemaakt van een Lundahl dual choke.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik met behulp van PSUD2 een voeding heb berekend, leuk en leerzaam om dat uit te zoeken. Ook een steile leercurve...
De uitgangs transformatoren en de ingang buizen heb ik uit Japan meegenomen

en het rvs chassis heb ik zo gemaakt dat je geen schroefjes aan de buitenkant ziet, deze is behandeld met een zuur wat rvs donkerder maakt.
De eerste luistersessie is goed bevallen, mooi diep laag en een ruimtelijk geluidsbeeld. De komende tijd ga ik eens goed luisteren hoe deze nou eigenlijk verschilt met mijn 300B's.