Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
RichardElenbaas
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 nov 2020, 17:01

Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Bericht door RichardElenbaas »

Een tijd geleden vond ik een zogenaamde goudmijn aan buizen versterker schema's op DIY audio. Mijn oog viel op een direct gekoppelde versterker van Soya Susumu. Ik heb deze versterker gebouwd met een buis gelijkrichter ipv diodes en voor het eerst gebruik gemaakt van een Lundahl dual choke.

Dit was voor mij de eerste keer dat ik met behulp van PSUD2 een voeding heb berekend, leuk en leerzaam om dat uit te zoeken. Ook een steile leercurve...

De uitgangs transformatoren en de ingang buizen heb ik uit Japan meegenomen :rock: en het rvs chassis heb ik zo gemaakt dat je geen schroefjes aan de buitenkant ziet, deze is behandeld met een zuur wat rvs donkerder maakt.

De eerste luistersessie is goed bevallen, mooi diep laag en een ruimtelijk geluidsbeeld. De komende tijd ga ik eens goed luisteren hoe deze nou eigenlijk verschilt met mijn 300B's.
IMG_6554 2.jpg
IMG_6555 2.jpg
IMG_6541 2.jpg
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Bericht door John P »

Waar heb je die houten knop vandaan? Ik hoop toch niet dat het lokale verzorgingshuis nu sjoelstenen te kort komt.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Bericht door pappaleo »

mP***o ?
RichardElenbaas
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 nov 2020, 17:01

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Bericht door RichardElenbaas »

John P schreef: do 18 sep 2025, 11:15
Waar heb je die houten knop vandaan? Ik hoop toch niet dat het lokale verzorgingshuis nu sjoelstenen te kort komt.
Ik had nog een mooi stukje Zebrano liggen ; ) Mochten ze willen daar, sjoelstenen van Zebrano :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Bericht door AatV »

Ziet er netjes uit! Goeie buizen die Russen.
Kan je misschien nog een schema laten zien?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Bericht door Barry2001 »

Prachtig/netjes gebouwd, complimenten. Mooi gedaan met het chassis, schroefjes aan de buitenkant zijn lelijk =; krijg zo zelf zin weer eens buizen te bouwen.
RichardElenbaas
Berichten: 28
Lid geworden op: di 17 nov 2020, 17:01

Re: Direct gekoppelde 6L6GC eindelijk klaar

Bericht door RichardElenbaas »

AatV schreef: do 18 sep 2025, 15:44
Ziet er netjes uit! Goeie buizen die Russen.
Kan je misschien nog een schema laten zien?

groet,
Aat
6LCDC!.JPG
Plaats reactie