De bezetting is als volgt:
1x Purifi PTT6.5X04-NFA-01
1x GRS PT2522-4
2x SB Audiance BIANCO 15OB350
Ik stuur het geheel aan met een set Hypex Fusion FA503 versterkers in een behuizing. De woofers spelen samen parallel (op 4ohm) op een NC502MP, de Purifi heeft zijn eigen NC502MP en de tweeter speelt op de NC100HF. Zo krijgt iedere driver hopelijk genoeg vermogen om zijn ding te doen.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
-metingen van alle drivers individueel op 1 meter afstand waarbij de microfoon op tweeter hoogte stond, dit stond hij bij alle metingen. Al deze metingen waren op 0 graden (on-axis) en zijn bijgevoegd als bijlage. Deze heb ik in ARTA, REW en HFD gedaan.
-Daarna heb ik met REW een aantal filters berekend om de drivers vlak te krijgen en heb deze ingevoerd in HFD
-Daarna crossover punten bepaald en in HFD gezet
-Meting gedaan van het geheel na het instellen van de filters, weer op 1 meter afstand, tweeter hoogte, 0 graden.
-Tevens heb ik alle info die ik tot nu toe heb in VituixCAD gezet om te kijken of daar meer info uit komt en of dat overeen komt met wat ik meet.
Wat heb ik op de planning:
-impedantie metingen van alle drivers
-close-range meting van alle drivers
-metingen op 1 meter maar dan onder hoeken 15-30-45-60 graden
Mijn vraagstukken:
-Ik behandel de woofers nu als 1 driver omdat ze samen op 1 versterker zitten, is dat de goede manier van werken? De impendatie is natuurlijk anders van 2 drivers tegelijk t.o.v. afzonderlijk en tijdens de close-range (1cm) meet ik tussen de woofers in neem ik aan?
-Heb ik van alle drivers close-range nodig of alleen van het laag?
-Mis ik nog iets? en zijn er nog tips-tricks?
Ik probeer zo veel mogelijk van de data die ik tot nu toe heb toe te voegen als bijlage.