B&w DM330i tweeter defect
Moderator: Beheerdersteam
B&w DM330i tweeter defect
Onlangs heb ik een paar B&W DM330I overgenomen en nu blijkt van 1 luidspreker de tweeter niet meer te werken. Wie weet of ik deze gewoon kan vervangen met een andere tweeter? Of is het beter om eenzelfde tweeter te zoeken?
Op de tweeter staat als type de tp26 8ohm
Iemand een tip?
Gr Joost
Op de tweeter staat als type de tp26 8ohm
Iemand een tip?
Gr Joost
Re: B&w DM330i tweeter defect
https://www.total-speaker-repair.nl/index.html
Je kunt hier eens vragen of de tweeter te repareren is.
Als je zeker weet dat het geen draad of soldeer breuk in de bekabeling tussen scheidingsfilter en tweeter is, natuurlijk.
Je kunt hier eens vragen of de tweeter te repareren is.
Als je zeker weet dat het geen draad of soldeer breuk in de bekabeling tussen scheidingsfilter en tweeter is, natuurlijk.
Haal eerst de tweeter er even uit, haal de aansluitingen los (onthoud de polariteit!) en meet even de weerstand tussen de 2 aansluitingen, die moet een paar ohm zijn (5-6). Meet je niks (oneindige weerstand), dan istie stuk, en kan total speaker repair hem wel weer maken als je wilt. . Anders zit het waarschijnlijk ergens anders, in de bekabeling of het filter. Dat kan je zelf, eventueel met assistentie van dit forum, eenvoudig repareren.
Dat zijn deze tweeters toch?:
Ik heb voor een setje van deze tweeters lang geleden de domes vervangen, dat is redelijk te doen maar wel een priegelwerkje.
Ik heb ze even omgewisseld. Dus de tweeter van de ene in de andere luidspreker gedaan en het is toch de tweeter zelfJan Geert schreef: ↑di 30 apr 2024, 9:21Haal eerst de tweeter er even uit, haal de aansluitingen los (onthoud de polariteit!) en meet even de weerstand tussen de 2 aansluitingen, die moet een paar ohm zijn (5-6). Meet je niks (oneindige weerstand), dan istie stuk, en kan total speaker repair hem wel weer maken als je wilt. . Anders zit het waarschijnlijk ergens anders, in de bekabeling of het filter. Dat kan je zelf, eventueel met assistentie van dit forum, eenvoudig repareren.
Ik had https://www.soundimports.eu/nl/dayton-a ... xtEALw_wcB gevonden. Maar misschien liever eenzelfde 2e handsje ergens aanschaffen of toch opsturen voor reparatie
Ga maar op zoek naar een tweedehands tweeter.
Op Marktplaats een zoekertje plaatsen voor de volgende modellen:
B&W TP26 Tweeter DM100 DM110 DM220 DM330
Op Marktplaats een zoekertje plaatsen voor de volgende modellen:
B&W TP26 Tweeter DM100 DM110 DM220 DM330