Hoi mensen,
Ik wil een kist maken voor een polk audio subwoofer.
Wie kan maten/ontwerp verschaffen om dit te realiseren.
Polk audio mm1240 12inch.
Momenteel heb ik een gesloten kist met een selilium subwoofer. Geen idee hoeveel watt/rms. En een versterker van rockford.. Dikke kabels liggen al, versterker los aangesloten. Dus kist wisselen, afstellen en gaan.
Ik zoek wat mooiere bass, wie o wie kan helpen met een mooie bouwteking of advies.
Kist bouwen polk audio
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Kist bouwen polk audio
Ik geloof dat luidsprekerkasten of -boxen kist zijn gaan heten onder een generatie die aanvankelijk minder bekend was met de gebruikelijke audiotermen. En dan met name de doelgroep bij wie PMPO erg aansprak. Gelukkig let men tegenwoordig op belangrijkere kwalificaties, maar sommige termen blijven nu eenmaal wat langer hangen.
Dat zie je bijvoorbeeld ook bij het woord toren, ondanks dat stereo-torens wat in onbruik raakten, toen HiFi-racks en audiomeubels hun intrede deden. Ergens zal iemand het woord toren hebben opgevangen, en gedacht hebben dat daar een vloerstaander mee werd bedoeld. Sinds die tijd wil iemand soms wel eens een toren bouwen i.p.v. een kist, wanneer de aandacht net begint te verschuiven van de auto naar de woonkamer.
Komt vanzelf goed, want hier komen ook luidsprekerbouwers uit voort die kasten, boxen en vloerstaanders bouwen, en zo de hobby van vers bloed voorzien.
Dat zie je bijvoorbeeld ook bij het woord toren, ondanks dat stereo-torens wat in onbruik raakten, toen HiFi-racks en audiomeubels hun intrede deden. Ergens zal iemand het woord toren hebben opgevangen, en gedacht hebben dat daar een vloerstaander mee werd bedoeld. Sinds die tijd wil iemand soms wel eens een toren bouwen i.p.v. een kist, wanneer de aandacht net begint te verschuiven van de auto naar de woonkamer.
Komt vanzelf goed, want hier komen ook luidsprekerbouwers uit voort die kasten, boxen en vloerstaanders bouwen, en zo de hobby van vers bloed voorzien.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Kist bouwen polk audio
Voor SQ zou ik zo-i-zo voor een gesloten kist gaan. Inhoud minimaal 25 liter, liever 35. netto intern volume dus, tel daar wat bij voor wat de magneet en korf van de Polk inneemt, en doe er een beetje demping in. De precieze afmetingen maken niet uit, kan je aanpassen zodat de kist netjes in je auto past
