"Wat zijn het, wat doen ze, wat drijft hen." (merci Paul Jambers).
Ik ben al enkele dagen het internet aan het afschuimen, en wat een geluk dat mijn stoel een rugleuning heeft, want anders was ik al meermaals achterover gestuikt van verbazing.
Het is een enorm verwarrende wereld, waar de prijsvork begint bij enkele centen voor een setje, tot honderden euro's voor pure edelmetalen objecten in een mooi edelhouten kistje. Voor een nulletje meer mag je een uurtje gebruik maken van de mooie en ruimdenkende dame die ze speciaal voor jou aan huis komt brengen.
Maar ik sta (zit) nog steeds nergens. Men gebruikt tijdens het bewieroken van deze kleine spullen allerlei termen die duidelijk alchemistisch geïnspireerd zijn, maar die mij totaal niets zeggen. Ik kan er echt geen staat op maken. Het is echt ergerlijk. Er is gewoon geen lijn te trekken in deze materie. Je weet niet wat je koopt, enkel wat je betaalt. Het is mij dus totaal onduidelijk of ik 6 euro moet besteden om een goed setje te hebben, of 25 euro, of 100 euro, of méér.
Zijn hier lieden aanwezigdie dankzij hun vakkennis, hun decennia lange expertise, hun achtergrondkennis, of puur op basis van hun ellenlange foutenreeks mij kunnen zeggen waarop ik moet letten als ik aan het selecteren sla? Wat ik zeker moet mijden om geen kat in een zak gekocht te hebben? Wat absoluut zinloze overkill is? Kortom, wat de vergulde middenweg is aub?
Een verwarde geest is u allen zeer dankbaar.