Pagina 1 van 1

Dali Rubicon 6

Geplaatst: do 15 sep 2022, 21:26
door Shadow
Vandaag gehoord
3dali_rubicon_6_walnut.jpg
En ik was blij met mijn speakertjes ](*,)
Zo simpel, zuiltje, basreflex, geen sub of speciale kabels, gewoon een Marantz stereo versterker.

Geen speciale kamer, wel groot vloerkleed, maar alles was gewoon goed aan deze speaker :rock:

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: do 15 sep 2022, 21:38
door Leeuwarden
En toen?

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: do 15 sep 2022, 21:57
door Shadow
Toen moest ik weer naar huis ](*,)
Nee zonder gekheid, fijne speakers :goedzo:

Het is alleen momenteel gewoon slecht gesteld met de motivatie en tijd voor zelfbouw audio #-o

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: do 15 sep 2022, 22:03
door Leeuwarden
Hé, niets om je voor te schamen! Ik heb zelf ook en kant en klare dac gekocht en ook een streamertje. Daarvoor veel gelezen op o.a. het HT forum waar ze meestal wat meer ervaring hebben met fabrieks apparaten…

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: do 15 sep 2022, 23:26
door hannesie
:lol: :lol: smeerkezen :mrgreen:

Kort geleden ook een setje Dali's gehoord, niet verkeerd.

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 7:14
door MechanicalAnimal
Dali maakt fraaie luidsprekers, in een moment van zwakte destijds bijna de Dalo Ikon 6 gekocht.....toen het zelfbouwvirus toch ook al weer kriebelde.

Dat werden dus de Galactica's uiteindelijk.

Anders hadden de Ikon''s hier gestaan :)

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 8:26
door Shadow
Leeuwarden schreef: do 15 sep 2022, 22:03
Hé, niets om je voor te schamen! Ik heb zelf ook en kant en klare dac gekocht en ook een streamertje. Daarvoor veel gelezen op o.a. het HT forum waar ze meestal wat meer ervaring hebben met fabrieks apparaten…
Ik kan niet zoveel met ervaringen van mensen die geloven dat luidsprekers van 10 jaar oud altijd slechter zijn omdat ze oud zijn.
MechanicalAnimal schreef: vr 16 sep 2022, 7:14
Dali maakt fraaie luidsprekers, in een moment van zwakte destijds bijna de Dalo Ikon 6 gekocht.....toen het zelfbouwvirus toch ook al weer kriebelde.

Dat werden dus de Galactica's uiteindelijk.

Anders hadden de Ikon''s hier gestaan :)
Het virus kriebelt wel, maar ik wordt een beetje misselijk van de prijs van plaatmateriaal :boos:

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 8:39
door MechanicalAnimal
Shadow schreef: vr 16 sep 2022, 8:26

Het virus kriebelt wel, maar ik wordt een beetje misselijk van de prijs van plaatmateriaal :boos:
ja, snap ik....ik wil eigenlijk met onze tuinpoort voor aan de slag......2de douglas paal die compleet door is.

Wil het spul eruit en stalen kolommen zetten en de poorten dan ertussen, met de duimen aan de kolom gelast maar staal is ook vreselijk duur.

Ik wacht wel ff wat het gaat doen allemaal...toch verstandiger om eerst even met PIR platen op zolder aan de gang te gaan :mrgreen:

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 11:10
door ray5150
Nou ja, voor ruim twee duizend Euro het stuk mag je wel verwachten dat het een beetje behoorlijk klinkt, toch ?

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 11:21
door Pjotr
ray5150 schreef: vr 16 sep 2022, 11:10
Nou ja, voor ruim twee het stuk mag je wel verwachten dat het een beetje behoorlijk klinkt, toch ?
:shock: Wat is ruim twee het stuk? In iedere hoek 2,1326 spieker o.z.i.?

Dali is niet zo bekend maar het was 20 jaar geleden al veel waar voor het geld, naast een aantal modellen die gewoon echt niet klonken van het type Disco speaker toen. Snijders in R'dam had daar een hele collectie van. Wat ik recentelijk er van hoorde was erg fraai, mooi uitgebalanceerd met een fraai breed stereobeeld. Wel een prijsklasse hoger dan destijds.

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 11:35
door ray5150
ik heb het al aangepast.

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 11:38
door Pjotr
Ah, dat is andere koek :mrgreen: Het is wel veel geld maar nog steeds relatief niet duur.

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 12:13
door OWC
Dali niet zo bekend?


Er zijn genoeg diy'ers die een hoop meer uitgeven dan 1000 euro per speaker.

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 12:37
door Walt
Op HT forum zijn er topics zat waar Dali ter sprake komt hoor.

Groetjes Walter

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 10:06
door Shadow
Ik ga snel maar motivatie sparen - en berken mpx :rock:


--
Mod: stukje tekst weggehaald dat na splitisng van het topic niet meer
relevant was. Een ongewijzigde kopie van dit bericht staat hier.

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 10:48
door dre
Berken MPX....
Inderdaad maar even sparen... :mrgreen:

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 11:13
door Barry2001
dre schreef: zo 18 sep 2022, 10:48
Berken MPX....
Inderdaad maar even sparen... :mrgreen:
Zat met Calpamos net voor de enorme prijsstijging uit, en had nogal wat nodig. Wie was het, hier van het forum, een prijsopgave een jaar later dan ik het kocht was het al een verdubbeling.
Zit naar licht materiaal te kijken (camperbouw, geen ls) zoals populieren mpx maar zelfs dat is flink aan de prijs geworden.

Re: Dali Rubicon 6

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 23:21
door Marp
Om het hier bij luidsprekers te houden, is de strijd over een ander forum verhuisd naar de kantine:
viewtopic.php?t=30929