Dali Rubicon 6

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Dali Rubicon 6

Bericht door Shadow »

Vandaag gehoord
3dali_rubicon_6_walnut.jpg
En ik was blij met mijn speakertjes ](*,)
Zo simpel, zuiltje, basreflex, geen sub of speciale kabels, gewoon een Marantz stereo versterker.

Geen speciale kamer, wel groot vloerkleed, maar alles was gewoon goed aan deze speaker :rock:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Leeuwarden »

En toen?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Shadow »

Toen moest ik weer naar huis ](*,)
Nee zonder gekheid, fijne speakers :goedzo:

Het is alleen momenteel gewoon slecht gesteld met de motivatie en tijd voor zelfbouw audio #-o
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Leeuwarden »

Hé, niets om je voor te schamen! Ik heb zelf ook en kant en klare dac gekocht en ook een streamertje. Daarvoor veel gelezen op o.a. het HT forum waar ze meestal wat meer ervaring hebben met fabrieks apparaten…
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door hannesie »

:lol: :lol: smeerkezen :mrgreen:

Kort geleden ook een setje Dali's gehoord, niet verkeerd.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door MechanicalAnimal »

Dali maakt fraaie luidsprekers, in een moment van zwakte destijds bijna de Dalo Ikon 6 gekocht.....toen het zelfbouwvirus toch ook al weer kriebelde.

Dat werden dus de Galactica's uiteindelijk.

Anders hadden de Ikon''s hier gestaan :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef: do 15 sep 2022, 22:03
Hé, niets om je voor te schamen! Ik heb zelf ook en kant en klare dac gekocht en ook een streamertje. Daarvoor veel gelezen op o.a. het HT forum waar ze meestal wat meer ervaring hebben met fabrieks apparaten…
Ik kan niet zoveel met ervaringen van mensen die geloven dat luidsprekers van 10 jaar oud altijd slechter zijn omdat ze oud zijn.
MechanicalAnimal schreef: vr 16 sep 2022, 7:14
Dali maakt fraaie luidsprekers, in een moment van zwakte destijds bijna de Dalo Ikon 6 gekocht.....toen het zelfbouwvirus toch ook al weer kriebelde.

Dat werden dus de Galactica's uiteindelijk.

Anders hadden de Ikon''s hier gestaan :)
Het virus kriebelt wel, maar ik wordt een beetje misselijk van de prijs van plaatmateriaal :boos:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door MechanicalAnimal »

Shadow schreef: vr 16 sep 2022, 8:26

Het virus kriebelt wel, maar ik wordt een beetje misselijk van de prijs van plaatmateriaal :boos:
ja, snap ik....ik wil eigenlijk met onze tuinpoort voor aan de slag......2de douglas paal die compleet door is.

Wil het spul eruit en stalen kolommen zetten en de poorten dan ertussen, met de duimen aan de kolom gelast maar staal is ook vreselijk duur.

Ik wacht wel ff wat het gaat doen allemaal...toch verstandiger om eerst even met PIR platen op zolder aan de gang te gaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door ray5150 »

Nou ja, voor ruim twee duizend Euro het stuk mag je wel verwachten dat het een beetje behoorlijk klinkt, toch ?
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 16 sep 2022, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef: vr 16 sep 2022, 11:10
Nou ja, voor ruim twee het stuk mag je wel verwachten dat het een beetje behoorlijk klinkt, toch ?
:shock: Wat is ruim twee het stuk? In iedere hoek 2,1326 spieker o.z.i.?

Dali is niet zo bekend maar het was 20 jaar geleden al veel waar voor het geld, naast een aantal modellen die gewoon echt niet klonken van het type Disco speaker toen. Snijders in R'dam had daar een hele collectie van. Wat ik recentelijk er van hoorde was erg fraai, mooi uitgebalanceerd met een fraai breed stereobeeld. Wel een prijsklasse hoger dan destijds.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door ray5150 »

ik heb het al aangepast.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Pjotr »

Ah, dat is andere koek :mrgreen: Het is wel veel geld maar nog steeds relatief niet duur.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door OWC »

Dali niet zo bekend?


Er zijn genoeg diy'ers die een hoop meer uitgeven dan 1000 euro per speaker.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Walt »

Op HT forum zijn er topics zat waar Dali ter sprake komt hoor.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Shadow »

Ik ga snel maar motivatie sparen - en berken mpx :rock:


--
Mod: stukje tekst weggehaald dat na splitisng van het topic niet meer
relevant was. Een ongewijzigde kopie van dit bericht staat hier.
Laatst gewijzigd door Marp op zo 18 sep 2022, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aanpassing wegens splitsing topic
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door dre »

Berken MPX....
Inderdaad maar even sparen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Barry2001 »

dre schreef: zo 18 sep 2022, 10:48
Berken MPX....
Inderdaad maar even sparen... :mrgreen:
Zat met Calpamos net voor de enorme prijsstijging uit, en had nogal wat nodig. Wie was het, hier van het forum, een prijsopgave een jaar later dan ik het kocht was het al een verdubbeling.
Zit naar licht materiaal te kijken (camperbouw, geen ls) zoals populieren mpx maar zelfs dat is flink aan de prijs geworden.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Dali Rubicon 6

Bericht door Marp »

Om het hier bij luidsprekers te houden, is de strijd over een ander forum verhuisd naar de kantine:
viewtopic.php?t=30929
Plaats reactie