Pagina 1 van 1
Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: di 25 jan 2022, 23:12
door Hifidelity
Ik ben Joep liefhebber van mooie audio spullen met name vooral de luidsprekertechniek,
maar natuurlijk ook de bij bijbehorende spullen voor een zo goed mogelijke weergave.
Woon in Arnhem, heb veel hobby's en op het moment transmisielijn joekels aan het bouwen.
Ben een Bosschebol uit Brabant die verdwaalde in de ogen van een Arnhemse schone.
Hoop hier een boel info op te doen van gelijkgestemden over deze mooie hobby.
Tijd om mijn soldeerstation af te stoffen en handen uit de mouwen te steken.
Nu maar eens wat topics lezen voordat ik in het diepe duik.
Ben slechte schrijver hoor.
1 Gelijk eerste vraag, kan ik die beweeg emoticons uitzetten?
2 Wat raden jullie me aan om als eerste te lezen?
3 En zijn er valkuilen te vermijden?
Groeten Joep
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: di 25 jan 2022, 23:14
door Henkjan
Hallo Joep, welkom hier
Hifidelity schreef: ↑di 25 jan 2022, 23:12
..... op het moment transmisielijn joekels aan het bouwen.

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: di 25 jan 2022, 23:52
door Marp
Welkom Joep,
Hifidelity schreef: ↑di 25 jan 2022, 23:12
Gelijk eerste vraag, kan ik die beweeg emoticons uitzetten?
Desgewenst kan je "
smilies weergeven als afbeeldingen" uitzetten in het gebruikerspaneel onder
weergave-opties:

- Gebruikerspaneel - Wijzig weergave-opties
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: wo 26 jan 2022, 9:27
door Hifidelity
Dank je wel Marp
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: wo 26 jan 2022, 9:34
door Shadow
Welkom Joep!
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: wo 26 jan 2022, 9:37
door Hifidelity
Goedemorgen shadow
Leuk la linea
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: wo 26 jan 2022, 9:54
door Shadow
Hifidelity schreef: ↑wo 26 jan 2022, 9:37
Goedemorgen shadow
Leuk la linea
Ja dat is tijdloos

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: wo 26 jan 2022, 10:17
door Douwe84
Welkom Joep!
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: wo 26 jan 2022, 11:19
door hardbats
Welkom Joep!
Lees vooral waar je geïnteresseerd in bent en wat je wilt leren

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: wo 26 jan 2022, 11:40
door OpaBert
Welkom Joep Boschebollen zijn altijd goed hier , liefst met melkchocolade
Verder doe ik alleen nog maar met buizen knutselen, niet met Torren , die dingen hebben een hekel aan mij ,

dat is wederzijds

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: vr 28 jan 2022, 18:14
door Marp
Hifidelity schreef: ↑di 25 jan 2022, 23:12
, heb veel hobby's en op het moment transmisielijn joekels aan het bouwen.
Een bestaand model? In welke fase zit je?
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: za 29 jan 2022, 21:08
door Hifidelity
Nou mooi hoor bedankt voor de reacties.
Ja bestaand model Remo (heb alle drivers en het filter).
Roger 8.0
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: za 29 jan 2022, 23:18
door Shadow
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: zo 30 jan 2022, 0:17
door Hifidelity
Ja ik weet gaatje in m'n kop.
Maar toch.
Jij maakt overigens mooie kasten.
Ik zit met mijn pennetje op mijn smartphone te toetsen heb nog weinig ervaring met het een en ander.
Verdwaal nog de halve tijd.
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: zo 30 jan 2022, 9:23
door Shadow
Is het de latere 4 weg versie? Of de oude 5 weg? Of 3 weg?
viewtopic.php?t=4814
Er is al meer gezegd erover hier.
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: ma 14 feb 2022, 8:48
door Hifidelity
Het is een 4 weg spullen in huis, nu nog beginnen.
Korte ausflug gehad, ik plan in dit voorjaar weekje met tacker en lijm de 18mm kast in een arbeidsgang in elkaar, heb hekel aan half afgewerkt project wat in de weg staat en stof staat te vangen.
Het oorspronkelijke ontwerp is te lomp van uitstraling, dus maak het slanker, hoger en met de lage tonen in de zijkant.
Lengte kanaal zelfde hoogte +/- 120 cm.
Zo past het in de woonkamer bij ons zonder te veel te detoneren.
Drivers en filter zijn mooi maar wel beetje over de top qua afmetingen en prijs.
Maar een hobby mag geld kosten nietwaar.
Groet
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: ma 14 feb 2022, 11:26
door Shadow
Succes, ik ben bang dat het aanpassen - als het niet doorgerekend is - niet tot verbeteringen gaan lijden in combinatie met het originele filter.
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: ma 14 feb 2022, 13:30
door Hifidelity
Nou ik ben niet zo bang aangelegd het kan altijd weer tot de originele proporties terug, maar zal ik niet doen want past niet langs de kast.
Meten en aanpassen filter kan eventueel later.
Lomp en zwaar is het origineel, dat moet beter.
Ik ga vooral voor de prima laag weergave.
Gaat gebruikt worden in zowel stereo als in surround opstelling puur om te experimenteren.
Bij Aliexpres hebben ze leuke tm lijn hout pakketten overigens die echter te duur zijn door de verzendkosten.
Dan beter op deze manier.
Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.
Geplaatst: zo 20 feb 2022, 21:58
door Marp
Hifidelity schreef: ↑zo 20 feb 2022, 21:48
Ik zit met een acute vraag, wie heeft er ervaring met het kleuren van een speakerconus.
Door ...
Je vraag heb ik ondergebracht in het luidsprekerforum.
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=30520