Al met al vragen de versterkers straks toch wel een klein beetje vermogen, Gaat toch richting de 2 KW rms
Kan wel een grote 240 AH accu kwijt vlak bij de versterkers , kabels worden dan niet langer dan een 75 cm tot max 1 meter.
Maar dan nog de piek stroom zal wel behoorlijk zijn.
Heeft een condensator dan echt nut en wat voor een?
Ik zie de zeg maar traditionele condensatoren, dan zijn behoorlijke meneren, Een 7 farad usblaster is toch een ding van bijna 10 kilo.
Zie ook die super condensatoren, 500 farad 2.7 volt en maatje stevige vingerhoed. 6 van die dingen is serie en daar 6 setjes van parallel zou 500 farad zijn ?? Als ik die dingen zo zie lijkt mij dat heel sterk, De aansluit pennen zijn zo dun, dat zou direct weg fikken lijkt mij als het werkelijk 500 farad zou zijn , Of zijn ze gewoon vergeten de u er voor te zetten?
Condensator nuttig of geld weggooien?
Moderator: Beheerdersteam
-
spinningwheels
- Berichten: 37
- Lid geworden op: do 22 jul 2021, 21:32
Re: Condensator nuttig of geld weggooien?
ja daar zal een u missen ja...
verder heb ik wel ervaring met 1F condensatoren, dat werkte fijn, meer is beter lijkt me
verder heb ik wel ervaring met 1F condensatoren, dat werkte fijn, meer is beter lijkt me
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Condensator nuttig of geld weggooien?
wat voor accu zou je dan daar hebben?
gevoelsmatig denk ik dat met een separate accu bij je amp dat je er ook bent. kunnen flink stroom leveren, startmotor trekt ook flink
gevoelsmatig denk ik dat met een separate accu bij je amp dat je er ook bent. kunnen flink stroom leveren, startmotor trekt ook flink
-
spinningwheels
- Berichten: 37
- Lid geworden op: do 22 jul 2021, 21:32
Re: Condensator nuttig of geld weggooien?
Zou een gebruikte vrachtwagen accu zijn,
Kan 25mm2 kabel op de versterkers kwijt ,
Klopt dat een startmotor ook veel stroom trekt , maar de spanning kan dan ook wel inzakken tot een 10 volt.
Kan 25mm2 kabel op de versterkers kwijt ,
Klopt dat een startmotor ook veel stroom trekt , maar de spanning kan dan ook wel inzakken tot een 10 volt.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Condensator nuttig of geld weggooien?
Die condensators helpen niet veel, zorg voor bekabeling die dik genoeg is en een accu die voldoende capaciteit heeft. Daarnaast kan je de bekabeling van de dynamo naar accu en carrosserie (massa) kritisch bekijken en eventueel upgraden. Zoek maar ‘s op big three upgrade.
Re: Condensator nuttig of geld weggooien?
2.7V wordt wel een beetje erg laag. Zorg at de condensator tenminste 16V aan kan.spinningwheels schreef:500 farad 2.7 volt
Nog even los van de vraag of het helpt natuurlijk.
