Hertz hx 300 kistje
Moderator: Beheerdersteam
Hertz hx 300 kistje
Hallo,
Ik heb een hertz hx300 op de kop weten te tikken. Mijn oude focal heeft heet leven gegeven. Die zat in een mooi kistje dat Bertje heeft berekend.
Zou je ook kunne uit rekenen of de hertz in de 50l netto kist kan die je voor de focal 33k had berekend?
Mijn dank is groot.
Mvg Jeroen
Ik heb een hertz hx300 op de kop weten te tikken. Mijn oude focal heeft heet leven gegeven. Die zat in een mooi kistje dat Bertje heeft berekend.
Zou je ook kunne uit rekenen of de hertz in de 50l netto kist kan die je voor de focal 33k had berekend?
Mijn dank is groot.
Mvg Jeroen
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Hertz hx 300 kistje
Zie voor de specs en kistvoorstel:
https://www.hertzaudiovideo.com/wp-cont ... _hx300.pdf
Als ik 'm in winISD simuleer kan dat wel in 50L:
gepoort afgestemd rond 33Hz:
50L netto
poort 10cm diameter
poortlengte 35cm
https://www.hertzaudiovideo.com/wp-cont ... _hx300.pdf
Als ik 'm in winISD simuleer kan dat wel in 50L:
gepoort afgestemd rond 33Hz:
50L netto
poort 10cm diameter
poortlengte 35cm
Re: Hertz hx 300 kistje
Hallo Bertje,
Bedankt voor je reactie. Die je aan geeft is het nieuwe model. Heb de oudere. Gegevens in de foto hier boven.
Kistje is 50l en heeft een slotpoort van 36,5x36,5x3. Kan het kisje wel kleiner maken dat is geen probleem.
Mvg Jeroen
Bedankt voor je reactie. Die je aan geeft is het nieuwe model. Heb de oudere. Gegevens in de foto hier boven.
Kistje is 50l en heeft een slotpoort van 36,5x36,5x3. Kan het kisje wel kleiner maken dat is geen probleem.
Mvg Jeroen
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Hertz hx 300 kistje
Dan staan er helaas te weinig gegevens van het oude model om een simulatie te doen. Ik de heb Fs, Vas Qes, Qms o.a. nodig, maar hoe meer hoe beter.
Re: Hertz hx 300 kistje
Hallo Bertje
Speel een tijde met de hertz sub in de focal kist die door jou berekend is. Maar klinkt toch niet super. Heb nog wat gegevens gevonden. Zou je voor de hertz hx300 ook een berekening kunnen doen?
Fs 42,5 Hz
Vas 33,95 l
Qes 0,55
Qms 3,21
Spl 94
Heb het liefst een slot poort als reflex.
Bedankt
Speel een tijde met de hertz sub in de focal kist die door jou berekend is. Maar klinkt toch niet super. Heb nog wat gegevens gevonden. Zou je voor de hertz hx300 ook een berekening kunnen doen?
Fs 42,5 Hz
Vas 33,95 l
Qes 0,55
Qms 3,21
Spl 94
Heb het liefst een slot poort als reflex.
Bedankt
Re: Hertz hx 300 kistje
Het is echt niet zo moeilijk met win ISD hoor....Floekje schreef:Hallo Bertje
Speel een tijde met de hertz sub in de focal kist die door jou berekend is. Maar klinkt toch niet super. Heb nog wat gegevens gevonden. Zou je voor de hertz hx300 ook een berekening kunnen doen?
Fs 42,5 Hz
Vas 33,95 l
Qes 0,55
Qms 3,21
Spl 94
Heb het liefst een slot poort als reflex.
Bedankt
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Hertz hx 300 kistje
Dat oudere model kan gepoort:
50 liter netto (luchtvolume zonder poort, sub, verstevigingen etc.)
slotpoort: 3cm breed, 35cm hoog en 27,2cm lang. Dan stemt dat af rond 42Hz, gaat best luid, niet super diep.
Maar in een auto is het waarschijnlijk wel een fijne afstemming.
50 liter netto (luchtvolume zonder poort, sub, verstevigingen etc.)
slotpoort: 3cm breed, 35cm hoog en 27,2cm lang. Dan stemt dat af rond 42Hz, gaat best luid, niet super diep.
Maar in een auto is het waarschijnlijk wel een fijne afstemming.
Re: Hertz hx 300 kistje
Bedankt Bertje
Ik ga een mooi kistje maken. En hou jullie op de hoogte
Ik ga een mooi kistje maken. En hou jullie op de hoogte
