Hertz hx 300 kistje

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Floekje
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 mar 2021, 16:59

Hertz hx 300 kistje

Bericht door Floekje »

Hallo,

Ik heb een hertz hx300 op de kop weten te tikken. Mijn oude focal heeft heet leven gegeven. Die zat in een mooi kistje dat Bertje heeft berekend.

Zou je ook kunne uit rekenen of de hertz in de 50l netto kist kan die je voor de focal 33k had berekend?

Mijn dank is groot.

Mvg Jeroen
Floekje
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 mar 2021, 16:59

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Floekje »

Fotootjes voor de gegevens. Het is de enkelspoel 600wrms.
Bijlagen
Screenshot_20210613-102828_Gallery.jpg
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Bertje »

Zie voor de specs en kistvoorstel:
https://www.hertzaudiovideo.com/wp-cont ... _hx300.pdf

Als ik 'm in winISD simuleer kan dat wel in 50L:
gepoort afgestemd rond 33Hz:
50L netto
poort 10cm diameter
poortlengte 35cm
Floekje
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 mar 2021, 16:59

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Floekje »

Hallo Bertje,

Bedankt voor je reactie. Die je aan geeft is het nieuwe model. Heb de oudere. Gegevens in de foto hier boven.

Kistje is 50l en heeft een slotpoort van 36,5x36,5x3. Kan het kisje wel kleiner maken dat is geen probleem.

Mvg Jeroen
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Bertje »

Dan staan er helaas te weinig gegevens van het oude model om een simulatie te doen. Ik de heb Fs, Vas Qes, Qms o.a. nodig, maar hoe meer hoe beter.
Floekje
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 mar 2021, 16:59

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Floekje »

Io heb nog is gegoogled. En vond dit.
Bijlagen
Screenshot_20210619-120810_Chrome.jpg
Screenshot_20210619-120951_Chrome.jpg
Floekje
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 mar 2021, 16:59

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Floekje »

Hallo Bertje

Speel een tijde met de hertz sub in de focal kist die door jou berekend is. Maar klinkt toch niet super. Heb nog wat gegevens gevonden. Zou je voor de hertz hx300 ook een berekening kunnen doen?

Fs 42,5 Hz
Vas 33,95 l
Qes 0,55
Qms 3,21
Spl 94

Heb het liefst een slot poort als reflex.

Bedankt
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Shadow »

Floekje schreef:
Hallo Bertje

Speel een tijde met de hertz sub in de focal kist die door jou berekend is. Maar klinkt toch niet super. Heb nog wat gegevens gevonden. Zou je voor de hertz hx300 ook een berekening kunnen doen?

Fs 42,5 Hz
Vas 33,95 l
Qes 0,55
Qms 3,21
Spl 94

Heb het liefst een slot poort als reflex.

Bedankt
Het is echt niet zo moeilijk met win ISD hoor....
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Bertje »

Dat oudere model kan gepoort:
50 liter netto (luchtvolume zonder poort, sub, verstevigingen etc.)
slotpoort: 3cm breed, 35cm hoog en 27,2cm lang. Dan stemt dat af rond 42Hz, gaat best luid, niet super diep.
Maar in een auto is het waarschijnlijk wel een fijne afstemming.
Floekje
Berichten: 28
Lid geworden op: za 13 mar 2021, 16:59

Re: Hertz hx 300 kistje

Bericht door Floekje »

Bedankt Bertje

Ik ga een mooi kistje maken. En hou jullie op de hoogte
Plaats reactie