Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door satefan »

Is er iemand die wellicht een SB Acoustics SB26STCN-C000-4 tweeter heeft liggen (of set) die te koop is? Staat maakt niet gek veel uit (als ie maar wel functioneert).

Ik ga een paar tests uitvoeren hier, waarbij de tweeter mogelijk om zeep gaat. Om daar een nieuwe aan te wijden is een beetje zonde, kan altijd nog.

Groet,

Satefan

Edit: Op verzoek een plaatje plus datasheet.
Screen Shot 2020-12-26 at 14.40.39.png
Bijlagen
SB Acoustics SB26STCN-C000-4.pdf
(951.92 KiB) 49 keer gedownload
Laatst gewijzigd door satefan op za 26 dec 2020, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door SSassen »

Plaatje en datasheet zou wel fijn zijn, geen idee over welke tweeter je het hebt en ik ben te lui om te Googlen vandaag.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door satefan »

SSassen schreef:
Plaatje en datasheet zou wel fijn zijn, geen idee over welke tweeter je het hebt en ik ben te lui om te Googlen vandaag.
Openingspost aangepast.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door SSassen »

Wanneer heb je ze nodig? Groothandel heeft ze op voorraad nml.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door satefan »

SSassen schreef:
Wanneer heb je ze nodig? Groothandel heeft ze op voorraad nml.
Ja snap ik - ik kan ze zo nieuw bestellen natuurlijk. Maar omdat het experiment destructief is dacht ik ik vraag eerst hier even.

Groet,

Satefan
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door jvenema »

Nu ben ik nieuwsgierig geworden naar je snode sloopplannen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door dre »

Inderdaad,het klinkt als een fantastisch project!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door pappaleo »

Ik ga even kijken. Ik heb wel zoiets liggen.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door toetertje »

Iets met een alternatieve vuurwerkshow in lelystad? :-$
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door pappaleo »

Ik heb ze inderdaad, maar ze zijn nog ongebruikt. Ik had ze om de MI een beetje te upgraden, daar is alleen niks van gekomen. Ik lees nu pas dat je destructieve plannen hebt.
IMG_20201226_161627~2_1280x899.jpg
Beetje zonde om ze goedkoper weg te doen en ze te laten slopen. Wat ga je ermee doen?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door satefan »

Ik ga ze open maken om de achterkamer eens te bestuderen. Ik kan zo niet beoordelen of dat kan door de kit weg te halen, of dat ik er echt een dremel/zaag/boor in moet zetten.

Als je op de achterkant tikt dan lijkt het alsof er nog wat met demping gedaan kan worden om de FRES te verlagen. Ook ga ik een grotere/geoptimaliseerde achterkamer printen en meten wat er met de FRES en FKAR gebeurd.

Satefan
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door beijert »

Met de rand op een schuurband/schijf werk je de achterzijde toch zo los? Dan blijven ze goed bruikbaar.
Screenshot_2020-12-26-17-05-55-23.jpg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door satefan »

beijert schreef:
Met de rand op een schuurband/schijf werk je de achterzijde toch zo los? Dan blijven ze goed bruikbaar.

Screenshot_2020-12-26-17-05-55-23.jpg
Yep! Dat kan ook denk ik. Het wordt dus denk ik even een nieuwe bestellen en kijken wie er in de buurt een bandschuurmachine heeft. Liefst een die op een werkbank vaststaat stel ik me zo voor.

Satefan
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door jvenema »

Heb alleen ervaring met de sb26adc-c0004 die schroef je zo uit elkaar en daar zat geen demping in. Deze heeft een kleinere faceplate en is qua uit elkaar halen anders. Maar je kunt hem wel dichter bij een andere driver monteren wat natuurlijk een voordeel is.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door jvenema »

Volgens mij zat er wel een kegel op de achterwand meen ik me te herinneren
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door pappaleo »

Wat is het doel van deze hele exercitie? Ga je die tweeter ergens in toepassen? Of gebruik jij die in jouw cilinder speakers?

Ik kan dat topic niet zo gauw terugvinden, maar uit jouw recente opmerkingen maakte ik op dat je daar een DXT gebruikte.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4

Bericht door satefan »

pappaleo schreef:
Wat is het doel van deze hele exercitie? Ga je die tweeter ergens in toepassen? Of gebruik jij die in jouw cilinder speakers?

Ik kan dat topic niet zo gauw terugvinden, maar uit jouw recente opmerkingen maakte ik op dat je daar een DXT gebruikte.
Ik gebruik dezelfde inderdaad in mn cilinderspeakers. Het doel is met name het bevredigen van mn nieuwsgierigheid. En afhankelijk van t resultaat bekijken of ze in gemodificeerde vorm iets toevoegen aan mn systeem wellicht.

De dxt zit in een monitor die ik een paar jaar terug (na)gebouwd heb.

Satefan
Plaats reactie