Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Moderator: Beheerdersteam
Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Is er iemand die wellicht een SB Acoustics SB26STCN-C000-4 tweeter heeft liggen (of set) die te koop is? Staat maakt niet gek veel uit (als ie maar wel functioneert).
Ik ga een paar tests uitvoeren hier, waarbij de tweeter mogelijk om zeep gaat. Om daar een nieuwe aan te wijden is een beetje zonde, kan altijd nog.
Groet,
Satefan
Edit: Op verzoek een plaatje plus datasheet.
Ik ga een paar tests uitvoeren hier, waarbij de tweeter mogelijk om zeep gaat. Om daar een nieuwe aan te wijden is een beetje zonde, kan altijd nog.
Groet,
Satefan
Edit: Op verzoek een plaatje plus datasheet.
- Bijlagen
-
- SB Acoustics SB26STCN-C000-4.pdf
- (951.92 KiB) 49 keer gedownload
Laatst gewijzigd door satefan op za 26 dec 2020, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Plaatje en datasheet zou wel fijn zijn, geen idee over welke tweeter je het hebt en ik ben te lui om te Googlen vandaag.
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Openingspost aangepast.SSassen schreef:Plaatje en datasheet zou wel fijn zijn, geen idee over welke tweeter je het hebt en ik ben te lui om te Googlen vandaag.
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Ja snap ik - ik kan ze zo nieuw bestellen natuurlijk. Maar omdat het experiment destructief is dacht ik ik vraag eerst hier even.SSassen schreef:Wanneer heb je ze nodig? Groothandel heeft ze op voorraad nml.
Groet,
Satefan
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Ik heb ze inderdaad, maar ze zijn nog ongebruikt. Ik had ze om de MI een beetje te upgraden, daar is alleen niks van gekomen. Ik lees nu pas dat je destructieve plannen hebt.
Beetje zonde om ze goedkoper weg te doen en ze te laten slopen. Wat ga je ermee doen?
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Ik ga ze open maken om de achterkamer eens te bestuderen. Ik kan zo niet beoordelen of dat kan door de kit weg te halen, of dat ik er echt een dremel/zaag/boor in moet zetten.
Als je op de achterkant tikt dan lijkt het alsof er nog wat met demping gedaan kan worden om de FRES te verlagen. Ook ga ik een grotere/geoptimaliseerde achterkamer printen en meten wat er met de FRES en FKAR gebeurd.
Satefan
Als je op de achterkant tikt dan lijkt het alsof er nog wat met demping gedaan kan worden om de FRES te verlagen. Ook ga ik een grotere/geoptimaliseerde achterkamer printen en meten wat er met de FRES en FKAR gebeurd.
Satefan
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Met de rand op een schuurband/schijf werk je de achterzijde toch zo los? Dan blijven ze goed bruikbaar.
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Yep! Dat kan ook denk ik. Het wordt dus denk ik even een nieuwe bestellen en kijken wie er in de buurt een bandschuurmachine heeft. Liefst een die op een werkbank vaststaat stel ik me zo voor.beijert schreef:Met de rand op een schuurband/schijf werk je de achterzijde toch zo los? Dan blijven ze goed bruikbaar.
Screenshot_2020-12-26-17-05-55-23.jpg
Satefan
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Heb alleen ervaring met de sb26adc-c0004 die schroef je zo uit elkaar en daar zat geen demping in. Deze heeft een kleinere faceplate en is qua uit elkaar halen anders. Maar je kunt hem wel dichter bij een andere driver monteren wat natuurlijk een voordeel is.
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Volgens mij zat er wel een kegel op de achterwand meen ik me te herinneren
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Wat is het doel van deze hele exercitie? Ga je die tweeter ergens in toepassen? Of gebruik jij die in jouw cilinder speakers?
Ik kan dat topic niet zo gauw terugvinden, maar uit jouw recente opmerkingen maakte ik op dat je daar een DXT gebruikte.
Ik kan dat topic niet zo gauw terugvinden, maar uit jouw recente opmerkingen maakte ik op dat je daar een DXT gebruikte.
Re: Gevraagd: SB26STCN-C000-4
Ik gebruik dezelfde inderdaad in mn cilinderspeakers. Het doel is met name het bevredigen van mn nieuwsgierigheid. En afhankelijk van t resultaat bekijken of ze in gemodificeerde vorm iets toevoegen aan mn systeem wellicht.pappaleo schreef:Wat is het doel van deze hele exercitie? Ga je die tweeter ergens in toepassen? Of gebruik jij die in jouw cilinder speakers?
Ik kan dat topic niet zo gauw terugvinden, maar uit jouw recente opmerkingen maakte ik op dat je daar een DXT gebruikte.
De dxt zit in een monitor die ik een paar jaar terug (na)gebouwd heb.
Satefan
