problemen met autoradio

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
antwantje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 dec 2020, 20:15

problemen met autoradio

Bericht door antwantje »

beste leden,

ik heb nu sinds een paar weken een nieuwe wagen waar ik in de loop der tijd een leuke subwooferbuild in wil gaan bouwen.

nu stuit ik op een probleem:

ik heb tijdelijke een kleinere minder zware subwoofer in de auto liggen. hij is netjes aangesloten en alles doet het. op 1 ding na. als ik de bluetoothstand aanzet om muziek te luisteren via de telefoon dan kapt mijn subwoofer ermee en heb ik alleen via mijn speakers muziek. maar als ik de dab+ functie gebruik of de normale fm-radio dan werkt hij perfect? het ligt absoluut niet aan de sub of de versterker. het zit hem in de bedrading of in de radio zelf.

ik gebruik nu de kenwood KDC-BT73DAB radio die er al in zat toen ik de wagen kocht een paar weken terug. nu moet ik er wel bij zeggen dat de vorige eigenaar flink wat aan de bedrading heeft gedaan. zo heeft hij extra speakerdraad in de connector gepropt (is nergens op aangesloten achterin). er lopen ook 3 rca kabels naar achter (hiervan zijn er 2 niet aagesloten aan zowel de radio als versterkers. liggen dus los. 1 kabel zit in mijn subwooferaansluiting op de radio en loopt door naar de versterker). de remotekabel zit volgens mij gewoon goed aangesloten. heb het schema opgezocht voordat ik deze aansloot. (dit zou gewoon moeten kloppen aangezien de versterker gewoon aanstaat ook als ik hem op bluetooth stand heb staan).

ik moet de wirwar aan kabels in het weekend zeker nog even gaan uitvogelen om zelf een beter overzicht te hebben wat nu wat is. maar ik denk niet dat dit enig invloed zou hebben op het probleem wat ik nu heb.

ik hoop graag op wat meer duidelijkheid hierover. jullie zijn al eerder een reddende engel geweest. dan zal dat nu ook vast wel zo zijn toch? :sure: :wink:

off topic: excuses voor het waarschijnlijk misplaatsen van mijn onderwerp. ik ben nog relatief nieuw met fora. ik moet toegeven dat dit echt super helpt met het doorgeven van kennis en het oplossen van elkaars problemen! keep up the good work guys! :proost:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: problemen met autoradio

Bericht door Barry2001 »

Je geeft het zelf al aan, maak eens en schema van hoe het aangesloten zit, dan valt er ook wat zinnigs over te zeggen. Is voor jezelf ook prettig :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: problemen met autoradio

Bericht door ds23man »

Mijn ervaring is dat het in dit soort gevallen handiger is om alles los te halen en dan conform de regels opnieuw aan te sluiten.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: problemen met autoradio

Bericht door MichaelB »

Is het misschien zo dat je moet aangeven wat voor bluetooth signaal je gebruikt?

Dat je autoradio niet denkt dat het bijv. een telefoongesprek is en zodoende de sub afsluit?
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: problemen met autoradio

Bericht door MichaelB »

Kijk eens naar hoofdstuk 16.6 van de handleiding.
Daar staat een stuk over welke speakers je wil gebruiken met bluetooth audio.

Ik vermoed dat die op Front staat i.p.v. All.
IM362_Ref_E_En_03.pdf
(555.54 KiB) 952 keer gedownload
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: problemen met autoradio

Bericht door ds23man »

Scherp opgemerkt!
antwantje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 dec 2020, 20:15

Re: problemen met autoradio

Bericht door antwantje »

thx guys. problem solved!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: problemen met autoradio

Bericht door SARK »

antwantje schreef:
thx guys. problem solved!
Maar wat was nu de oplossing :-k
antwantje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 10 dec 2020, 20:15

Re: problemen met autoradio

Bericht door antwantje »

bljetooth stond op "front" ipv "all"
Bijlagen
Screenshot_20210107-131527_Drive.jpg
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: problemen met autoradio

Bericht door SARK »

:goedzo:
Plaats reactie