speaker upgrade

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
kennethvd1997
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 01 nov 2020, 9:40

speaker upgrade

Bericht door kennethvd1997 »

Ik ben tussen car audio apparatuur aan het kijken en zou graag wat info krijgen over hoe ik het beste toepas.

Ik heb een bmw z4 met 10 speakers. 2x oem tweaters, 2x 16.5cm speakers aan de voeten, 4x mid range(2x in de deur en x2 achter de hoofdsteun) 30w rms/60w peak 4ohm en 2x oem mid range achter de zetels.
Deze zitten allemaal in de head unit aangesloten zonder amp. Ik had al eerder eens een subwoofer geinstalleerd in de koffer(KSC-W1200B) 300w rms/1200w peak. De amp die daarbij kwam heb ik met onvoorzichtig te zijn laten kortsluiten dus daarvoor heb ik een nieuwe amp nodig.

Nu is mijn probleem als ik het geluid iets of wat luider zet dan gemiddeld wordt het al snel onzuiver en krakend.
Welke speakers zou ik best vervangen en wat sluit ik best aan op een versterker?
En neem ik best een apparte amp voor de subwoofer of kijk ik voor een 5kanaal versterkers?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten


Kenneth Van Damme
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: speaker upgrade

Bericht door Henkjan »

hoi Kenneth, welkom hier
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: speaker upgrade

Bericht door e46eclipse »

hoi Kenneth,

Ik zou eens kijken naar de Boxmore producten van Hifimotive.
Zij hebben voor de meeste bmw's een voertuigspecifieke oplossing.

Ron
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: speaker upgrade

Bericht door satefan »

Welkom - leuke auto! Foto's???
kennethvd1997
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 01 nov 2020, 9:40

Re: speaker upgrade

Bericht door kennethvd1997 »

satefan schreef:
Welkom - leuke auto! Foto's???
Bijlagen
test.jpg
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: speaker upgrade

Bericht door satefan »

Cool hoor - vorig jaar bijna een gekocht - maar ik zoek nog even verder :-)
kennethvd1997
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 01 nov 2020, 9:40

Re: speaker upgrade

Bericht door kennethvd1997 »

satefan schreef:
Cool hoor - vorig jaar bijna een gekocht - maar ik zoek nog even verder :-)
ja het is egt een geweldige auto vooral rijplezier. als je meer voor luxe en confort hebt kijk je beter voor de nieuwere versies,
Plaats reactie