Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Moderator: Beheerdersteam
Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
ik heb een originele autoradio in mijn fiat doblo. Helaas komt er alleen een signaal uit de radio voor FL en FR. Ik heb dus niet de mogelijkheid om de versterker voor mijn subwoofer via de high input op de RR en RL aan te sluiten. Kan ik de high input aftappen van de kabels waar nu de front speakers op aan zijn gesloten zonder deze te hoeven ontkoppelen?
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Sta evt ook open voor goede alternatieven maar wil graag de originele autoradio behouden als dat mogelijk is.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Sta evt ook open voor goede alternatieven maar wil graag de originele autoradio behouden als dat mogelijk is.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Je kunt high input aftakken van de kabels naar FL en FR. Dat is geen probleem.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Is dit ook geen probleem als daar de front speakers op aan zijn gesloten?hardbats schreef:Je kunt high input aftakken van de kabels naar FL en FR. Dat is geen probleem.
Ik vraah dit omdat ik.las dat je bijvoorbeeld ook niet 2 speakers op een speakerkabel aan kunt sluiten ivm ohm problemen
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Nee. De versterker sluit je parralel aan op de speakers, de weerstand van de input van de versterker is bijna niet van invloed op de speakers.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Top dit scheelt.me een hoop hoofdpijn. Bedankt voor je antwoordhardbats schreef:Nee. De versterker sluit je parralel aan op de speakers, de weerstand van de input van de versterker is bijna niet van invloed op de speakers.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
In veel auoradio,s worden eindversterkers in brug geschakeld en dat houd in dat demin van de luidspreker uitgang niet aan massa ligt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
lijkt me dodelijk in een auto, daar zit te pas en te onpas een min aan de carrosserie vast
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Nu ben ik de remote kabel aan het zoeken voor het aan/uitschakelen van de versterker middels contactslot. Krijd hem alleen niet gevonden met het schema of opzoeken van de kabelkleuren. Weet jij welke kabel ik hiervoor moet hebben?hardbats schreef:Nee. De versterker sluit je parralel aan op de speakers, de weerstand van de input van de versterker is bijna niet van invloed op de speakers.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
41, 15e of 44. Even meten op welke met het contact uit geen spanning staat en met contact aan wel.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
hardbats schreef:41, 15e of 44. Even meten op welke met het contact uit geen spanning staat en met contact aan wel.
Jij weet er wel iets van zo te lezen
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Ik had in mijn golf 3 ook wel een leuke installatie liggenOpaBert schreef:hardbats schreef:41, 15e of 44. Even meten op welke met het contact uit geen spanning staat en met contact aan wel.![]()
![]()
![]()
Jij weet er wel iets van zo te lezen
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Heb het net doorgemeten met een multimeter. Buiten de hoofd pluskabel staat er nergens meer dan 0.8 volt op. Dus geen remote aanwezig. Wat een k#t radios zijn dit zeg. Chinese rommel.hardbats schreef:41, 15e of 44. Even meten op welke met het contact uit geen spanning staat en met contact aan wel.
Nu dus de vraag hoe ga ik aan een schakelbare 12v komen zonder ergens bij de verlichting af te gaan tappen en het canbus systeem op hol te laten slaan
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Gaat de radio niet automatisch uit als je de sleutel uit het contact haalt?
Als hij wel uit gaat Als je de sleutel uit het contact haalt dan is de rode kabel naar de radio een geschakelde draad.
Anders moet je hem in de zekeringenkast aftappen.
Als hij wel uit gaat Als je de sleutel uit het contact haalt dan is de rode kabel naar de radio een geschakelde draad.
Anders moet je hem in de zekeringenkast aftappen.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
hardbats schreef:Gaat de radio niet automatisch uit als je de sleutel uit het contact haalt?
Als hij wel uit gaat Als je de sleutel uit het contact haalt dan is de rode kabel naar de radio een geschakelde draad.
Anders moet je hem in de zekeringenkast aftappen.
Hij gaat wel automatisch uit maar ik kan in de instellingen ook instellen dat de radio nog 20 min doorspeelt nadat de sleutel is verwijderd. Er blijft dus gewoon spanning op staan en dit word op een andere manier dan een remote aangestuurd.
Ik.moet nu dus ergens schakelbare 12v vandaan halen voor de remote van de versterker.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Dan moet je even gaan meten in de zekeringen kast.
De radio wordt dan waarschijnlijk over canbus aangestuurd.
De radio wordt dan waarschijnlijk over canbus aangestuurd.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Ik kan dit instellen in de radio zelf. Lijkt.me niet dat dit via canbus gaat..hardbats schreef:Dan moet je even gaan meten in de zekeringen kast.
De radio wordt dan waarschijnlijk over canbus aangestuurd.
Re: Versterker aansluiten op autoradio zonder rca uitgang
Het signaal dat de sleutel uit het slot gaat en hij dan uit moet gaan wel. Als er constant 12v op staat iig.
