Telefunken Salzburg 2384
Moderator: Beheerdersteam
Telefunken Salzburg 2384
Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, dus maar hier vooralsnog.
Een vriend van me heeft een woning gekocht in Amsterdam die voorheen gemeubileerd verhuurd zou gaan worden. Door Corona-crisis zijn de ex-pats blijkbaar even op, dus moest de woning van de hand. Inclusie meubilair dus. In de woonkamer staat (dezelfde als) deze: Hier nog iets meer plaatjes: https://www.vintage-audioscope.nl/telef ... 384-stereo
Een Telefunken Salzberg 2384 stereo-meubel uit vervlogen tijden. Het ding is zo te zien origineel met alles er op en er aan. Hij moet echter toch plaats maken voor iets anders dat muziek maakt (een instrument in dit geval).
Nu is de vraag, waar kun je het beste met zo'n ding naar toe? Is het wat waard? Zijn hier specifieke liefhebbers voor?
Groet,
Satefan
Een vriend van me heeft een woning gekocht in Amsterdam die voorheen gemeubileerd verhuurd zou gaan worden. Door Corona-crisis zijn de ex-pats blijkbaar even op, dus moest de woning van de hand. Inclusie meubilair dus. In de woonkamer staat (dezelfde als) deze: Hier nog iets meer plaatjes: https://www.vintage-audioscope.nl/telef ... 384-stereo
Een Telefunken Salzberg 2384 stereo-meubel uit vervlogen tijden. Het ding is zo te zien origineel met alles er op en er aan. Hij moet echter toch plaats maken voor iets anders dat muziek maakt (een instrument in dit geval).
Nu is de vraag, waar kun je het beste met zo'n ding naar toe? Is het wat waard? Zijn hier specifieke liefhebbers voor?
Groet,
Satefan
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Telefunken Salzburg 2384
Ja, dit schijnt weer aardig “in” te zijn, al moet je er wel plek voor hebben. Maar waar je het beste je doelgroep vindt? Marktplaats?
Re: Telefunken Salzburg 2384
Ziet er nog netjes uit, eigenlijk te mooi voor een kringloopwinkel.
Re: Telefunken Salzburg 2384
Dit is niet degene waar het om gaat, maar een zelfde exemplaar. Maar gebaseerd op de referentie naar de kringloop-winkel is het ding niet veel waard denk ik?ray5150 schreef:Ziet er nog netjes uit, eigenlijk te mooi voor een kringloopwinkel.
groet,
Satefan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Telefunken Salzburg 2384
Heb even een linkje geplaatst op het mfbfreaks forum, daar zitten wat verzamelaars van oud hout.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Telefunken Salzburg 2384
vraag t eens hier: https://www.ztijl.com/
is de winkel van kennissen van ons hier in t dorp
is de winkel van kennissen van ons hier in t dorp
Re: Telefunken Salzburg 2384
Thanks!ds23man schreef:Heb even een linkje geplaatst op het mfbfreaks forum, daar zitten wat verzamelaars van oud hout.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Telefunken Salzburg 2384
Op facebook zijn er ook nog wat van die ouwe-meuk pagina's met liefhebbers voor dit soort kasten.
Re: Telefunken Salzburg 2384
Er zijn een paar ‘verzwarende omstandigheden’ die de prijs drukken. A) er zijn nog zoveel na-oorlogse buizenradio’s in omloop dat je voor 10 a 25 euro echt eenknap exemplaar kan vinden (mits je zoekt in de juiste kringen) en B) radiomeubels kan je aan de straatstenen niet kwijt omdat het lompe en zware dingen zijn (die je als liefhebber ook niet even onder je arm, uit het zicht van je brommende partner, in je werkhok opbergt) .
Het moet dus echt een mooi exemplaar zijn. De naam Telefunken doet soms wonderen, als je ook nog een mythe rond dit meubel in omloop kan brengen (dit type was zo goed dat Telefunken bijna failliet ging omdat niemand meer iets nodig had, Prins Bernhard had er eentje bij elke maitresse oid) dan zit je gebeiteld.
Maar eigenlijk is het dus wat de gek er voor geeft
Paul
Het moet dus echt een mooi exemplaar zijn. De naam Telefunken doet soms wonderen, als je ook nog een mythe rond dit meubel in omloop kan brengen (dit type was zo goed dat Telefunken bijna failliet ging omdat niemand meer iets nodig had, Prins Bernhard had er eentje bij elke maitresse oid) dan zit je gebeiteld.
Maar eigenlijk is het dus wat de gek er voor geeft
Paul
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Telefunken Salzburg 2384
+1
Met name dat laatste.
Voor mij waren gevonden prijzen op internet in 2016 aanleiding om mijn radiomeubel niet eens ergens aan te bieden. Het was maar de vraag of de opbrengst voldoende was voor een tweedehands dressoir of haltafeltje, die waarschijnlijk minder fraai zou zijn. Losse elementen wisselden soms wel voor behoorlijke bedragen van eigenaar, maar slopen is doodzonde. Dus hij verhuisde mee en siert tegenwoordig de hal als een niet-alledaags dressoir.
Een geluk is dat vintage momenteel helemaal in is, dus misschien heeft dat ook deze markt veranderd. Zoek maar eens op musikschrank of musiktruhe voor een indruk over het huidige aanbod en gangbare prijzen.
Met name dat laatste.
Voor mij waren gevonden prijzen op internet in 2016 aanleiding om mijn radiomeubel niet eens ergens aan te bieden. Het was maar de vraag of de opbrengst voldoende was voor een tweedehands dressoir of haltafeltje, die waarschijnlijk minder fraai zou zijn. Losse elementen wisselden soms wel voor behoorlijke bedragen van eigenaar, maar slopen is doodzonde. Dus hij verhuisde mee en siert tegenwoordig de hal als een niet-alledaags dressoir.
Een geluk is dat vintage momenteel helemaal in is, dus misschien heeft dat ook deze markt veranderd. Zoek maar eens op musikschrank of musiktruhe voor een indruk over het huidige aanbod en gangbare prijzen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Telefunken Salzburg 2384
Denk dat je niet in waarde moet denken maar in het feit dat dat ding bij een liefhebber terecht komt.
Re: Telefunken Salzburg 2384
Zoiets. Denk dat de kringloop het niet eens aanneemt.
Hipsters? Dat zijn toch klanten van een bepaald soort kapper?ray5150 schreef:Lijkt wel een etalage van een Hipster-winkel.![]()
Re: Telefunken Salzburg 2384
Goed punt - ik zal alle info aan mn maat door geven, kan ie zelf beslissen wat hij er mee doet.ds23man schreef:Denk dat je niet in waarde moet denken maar in het feit dat dat ding bij een liefhebber terecht komt.
groet,
Satefan
Re: Telefunken Salzburg 2384
Jah. die vind je dan ook veel in de omgeving van De 9 Straatjes, ernaast zitten de verplichte alternatieve koffie barretjes.Pjotr schreef:Zoiets. Denk dat de kringloop het niet eens aanneemt.
Hipsters? Dat zijn toch klanten van een bepaald soort kapper?ray5150 schreef:Lijkt wel een etalage van een Hipster-winkel.![]()
