Telefunken Salzburg 2384

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Telefunken Salzburg 2384

Bericht door satefan »

Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, dus maar hier vooralsnog.

Een vriend van me heeft een woning gekocht in Amsterdam die voorheen gemeubileerd verhuurd zou gaan worden. Door Corona-crisis zijn de ex-pats blijkbaar even op, dus moest de woning van de hand. Inclusie meubilair dus. In de woonkamer staat (dezelfde als) deze:
P1050512.jpg
Hier nog iets meer plaatjes: https://www.vintage-audioscope.nl/telef ... 384-stereo

Een Telefunken Salzberg 2384 stereo-meubel uit vervlogen tijden. Het ding is zo te zien origineel met alles er op en er aan. Hij moet echter toch plaats maken voor iets anders dat muziek maakt (een instrument in dit geval).

Nu is de vraag, waar kun je het beste met zo'n ding naar toe? Is het wat waard? Zijn hier specifieke liefhebbers voor?

Groet,

Satefan
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door Shadow »

Voldoende hipsters die dit weer leuk vinden hoor!
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door VintageHarry »

Ja, dit schijnt weer aardig “in” te zijn, al moet je er wel plek voor hebben. Maar waar je het beste je doelgroep vindt? Marktplaats?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door ray5150 »

Ziet er nog netjes uit, eigenlijk te mooi voor een kringloopwinkel.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door satefan »

ray5150 schreef:
Ziet er nog netjes uit, eigenlijk te mooi voor een kringloopwinkel.
Dit is niet degene waar het om gaat, maar een zelfde exemplaar. Maar gebaseerd op de referentie naar de kringloop-winkel is het ding niet veel waard denk ik?

groet,

Satefan
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door ds23man »

Heb even een linkje geplaatst op het mfbfreaks forum, daar zitten wat verzamelaars van oud hout.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door Henkjan »

vraag t eens hier: https://www.ztijl.com/
is de winkel van kennissen van ons hier in t dorp
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door satefan »

ds23man schreef:
Heb even een linkje geplaatst op het mfbfreaks forum, daar zitten wat verzamelaars van oud hout.
Thanks!
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door RobertD »

Op facebook zijn er ook nog wat van die ouwe-meuk pagina's met liefhebbers voor dit soort kasten.
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door Pcdg »

Er zijn een paar ‘verzwarende omstandigheden’ die de prijs drukken. A) er zijn nog zoveel na-oorlogse buizenradio’s in omloop dat je voor 10 a 25 euro echt eenknap exemplaar kan vinden (mits je zoekt in de juiste kringen) en B) radiomeubels kan je aan de straatstenen niet kwijt omdat het lompe en zware dingen zijn (die je als liefhebber ook niet even onder je arm, uit het zicht van je brommende partner, in je werkhok opbergt) .

Het moet dus echt een mooi exemplaar zijn. De naam Telefunken doet soms wonderen, als je ook nog een mythe rond dit meubel in omloop kan brengen (dit type was zo goed dat Telefunken bijna failliet ging omdat niemand meer iets nodig had, Prins Bernhard had er eentje bij elke maitresse oid) dan zit je gebeiteld.

Maar eigenlijk is het dus wat de gek er voor geeft :-)

Paul
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door Marp »

+1
Met name dat laatste.
Weltfunk 5068 Luxus<br />Radiochassis: Grundig Konzertgerät 8040 St (buizen: ELL80)<br />Platenwisselaar: Dual 1010 F
Weltfunk 5068 Luxus
Radiochassis: Grundig Konzertgerät 8040 St (buizen: ELL80)
Platenwisselaar: Dual 1010 F
Voor mij waren gevonden prijzen op internet in 2016 aanleiding om mijn radiomeubel niet eens ergens aan te bieden. Het was maar de vraag of de opbrengst voldoende was voor een tweedehands dressoir of haltafeltje, die waarschijnlijk minder fraai zou zijn. Losse elementen wisselden soms wel voor behoorlijke bedragen van eigenaar, maar slopen is doodzonde. Dus hij verhuisde mee en siert tegenwoordig de hal als een niet-alledaags dressoir.

Een geluk is dat vintage momenteel helemaal in is, dus misschien heeft dat ook deze markt veranderd. Zoek maar eens op musikschrank of musiktruhe voor een indruk over het huidige aanbod en gangbare prijzen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door ray5150 »

Lijkt wel een etalage van een Hipster-winkel. :shock: :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door ds23man »

Denk dat je niet in waarde moet denken maar in het feit dat dat ding bij een liefhebber terecht komt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door Pjotr »

Zoiets. Denk dat de kringloop het niet eens aanneemt.
ray5150 schreef:
Lijkt wel een etalage van een Hipster-winkel. :shock: :lol:
Hipsters? Dat zijn toch klanten van een bepaald soort kapper?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door satefan »

ds23man schreef:
Denk dat je niet in waarde moet denken maar in het feit dat dat ding bij een liefhebber terecht komt.
Goed punt - ik zal alle info aan mn maat door geven, kan ie zelf beslissen wat hij er mee doet.

groet,

Satefan
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Zoiets. Denk dat de kringloop het niet eens aanneemt.
ray5150 schreef:
Lijkt wel een etalage van een Hipster-winkel. :shock: :lol:
Hipsters? Dat zijn toch klanten van een bepaald soort kapper?
Jah. die vind je dan ook veel in de omgeving van De 9 Straatjes, ernaast zitten de verplichte alternatieve koffie barretjes.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Telefunken Salzburg 2384

Bericht door Pjotr »

Dat weer een nieuw soort, doelde toch meer De Wallen Ray :D
Plaats reactie